EFFECTIVENESS IMPROVEMENT IN HIGH SCHOOL EXPERIENTIAL ACTIVITIES

EFFECTIVENESS IMPROVEMENT IN HIGH SCHOOL EXPERIENTIAL ACTIVITIES

Le Thi Hoai Thuong lehoaithuong@gmail.com Nguyen Trai High school 50 Nam Cao, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Experiential activities play an important role in shaping the comprehensive personality of human being, especially in high school grades when students face the psychological challenge and need to make career choices. Through experiential activities, knowledge, skills ad attitude would be transformed into students competencies. By clarifying the fundamental concepts and characteristics of the experiential activities for high school students, the paper proposes 5 measures to improve the effectiveness of organizing activities for high school students. 1/ Enhancing awareness of staffs and teachers in meaning and importance of experiential activities for high school students; 2/ Planning experiential activities for high school students; 3/ Guiding students of how to learn and propose ideas for experiential activities; 4/ Diversifying experiential activities for high school students; 5/ Regularly examining and evaluating experiential activities for high school students.
Keywords: 
Experience
activities
experiential activities
high school
Refers: 

[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết số 29 - NQTW của Ban Chấp hành Trung ương khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.

[2] Viện Ngôn ngữ học, (2003), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32/2018/ TT- BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông mới.

[4] Bùi Ngọc Diệp, (2015), Hình thức tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 113.

[5] Đinh Thị Kim Thoa, (2005), Tài liệu tập huấn kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường trung học, Hà Nội.

Articles in Issue