CONCEPTUAL DESIGN FOR EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM FOLLOWING COMPETENCE DEVELOPMENT IN ELEMENTARY SCHOOL

CONCEPTUAL DESIGN FOR EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM FOLLOWING COMPETENCE DEVELOPMENT IN ELEMENTARY SCHOOL

Tran Thu Hien hien.tranthu1979@gmail.com Ba Ria - Vung Tau College of Education 689 Cach Mang Thang Tam, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau, Vietnam
Summary: 
Experiential activities are now the mandatory educational activity conducted in parallel with the teaching activities by requested of the New General Education Curriculum, through which students get more experiential opportunities to apply acquired knowledge, thereby developing their competencies. However, this requirement is quite new for teachers in general and primary teachers in particular. This article aims to provide a conceptual design for experiential activities developing competencies of primary school students as the mandatory educational activity in the New General Education Curriculum. There mentioned experiential activity and competence development concepts, then proposed objectives and contents, organization and evaluation measures of experiential activities. Then a conceptual design for such activities is detailed and illustrated by an example.
Keywords: 
Experiential activity
design for experiential activities
the new general education curriculum
competence development
Primary School Students
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương Đảng, (2013), Nghị quyết Số 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Tài liệu tập huấn Kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường học.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm (Dự thảo ngày 19 tháng 01 năm 2018).

[5] Đinh Thị Kim Thoa, (2017), Hoạt động trải nghiệm dành cho học sinh lớp 3, NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue