DETECTION AND RECOGNITION TOOLS OF SPEECH DIFFICULTY FOR PUPILS WITH IMPAIRMENT

DETECTION AND RECOGNITION TOOLS OF SPEECH DIFFICULTY FOR PUPILS WITH IMPAIRMENT

Ngo Thi Phuong Tra trantp.bd@gmail.com Quy Nhon University 170 An Duong Vuong, Quy Nhon, Binh Dinh, Vietnam
Summary: 
Content of speech impairment and students with speech impairment have been mentioned, along with some common types of speech difficulty and methods to recognize them. Several detection and recognition tools of speech impairment are investigated in this work. All of them come with mobile phone applications to get familiar with students, right for age psychology, and to stimulate curiosity in elementary school students with series of interesting puzzles and games. The detection and recognition tools of speech impairment are used to test the ability of pronouncing, stuttering and cognitive abilities. Therefore, these tools would help teachers to accurately identify students that might get speech difficulty. Consequently, teachers could make an appropriate plan to support student with impairment in an inclusive education environment. The implementation process is described in detail
Keywords: 
Speech
speech difficulty
tool
detection and recognitio
Refers: 

[1] Vũ Thị Bích Hạnh - Đặng Thái Thu Hương, (2004), Hướng dẫn thực hành âm ngữ trị liệu, NXB Y học, Hà Nội.

[2] Nguyễn Thị Kim Hiền, (2008), Xây dựng quy trình khắc phục rối loạn ngôn ngữ cho học sinh khuyết tật ngôn ngữ cấp Tiểu học, đề tài của Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam

[3] Đoàn Thiện Thuật, (2003), Ngữ âm tiếng Việt, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[4] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Trung tâm Giáo dục trẻ có tật, (1991), Nội dung, phương pháp giáo dục và sửa tật ngôn ngữ cho trẻ khuyết tật dựa vào cộng đồng, Hà Nội.

[5] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Trung tâm Giáo dục trẻ có tật, (1993), Nội dung phương pháp giáo dục trẻ tật ngôn ngữ, (Tài liệu huấn luyện giáo viên), Hà Nội.

Articles in Issue