A CONCEPTUAL DESIGN OF PROJECT - BASED LEARNING INSTRUCTION IN INORGANIC CHEMISTRY FOR PHARMACEUTICAL STUDENTS

A CONCEPTUAL DESIGN OF PROJECT - BASED LEARNING INSTRUCTION IN INORGANIC CHEMISTRY FOR PHARMACEUTICAL STUDENTS

Huynh Gia Bao baoxuyensp1111@gmail.com Tien Giang Medical College No. 83, Thai Sanh Hanh, My Tho City, Tien Giang province, Vietnam
Ngo Thi Kim Lan ngolancg@gmail.com Cho Gao High School, Tien Giang Cho Gao town, Cho Gao district, Tien Giang province, Vietnam
Nguyen Thi Thuy Lan nguyenlanthptgocong@gmail.com Go Cong High School, Tien Giang, Vietnam Go Cong town, Tien Giang province
Summary: 
Students’ self-studying is considered as one of the most influential factors in educational quality. The work focused on self-studying and self-studying competency, self-studying structure, project-based leaning methodology, and how to use project-based leaning methodology to guide and encourage pharmaceutical students to promote their initiative and creativity in professional development. A conceptual design in project-based learning for general inorganic chemistry subject is suggested and consisting of 3 stages corresponding to 3 competency packages: (1) Project planning and development; (2) Project implementation; (3) Project evaluation. A detailed guidance has been proposed and illustrated by an example in carbon course.
Keywords: 
Self-learning competency
Project-based teaching
planning
implementation and evaluation
Refers: 

[1] Nguyễn Cảnh Toàn, (2002), Học và dạy cách học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2016), Lí luận dạy học hiện đại, cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Trịnh Quốc Lập, (2008), Phát triển năng lực tự học trong hoàn cảnh Việt Nam, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, tr.169-175.

[4] Lê Thị Huyền, (2017), Tổ chức hoạt động tự học học phần Di truyền học cho sinh viên ngành Sư phạm Sinh học, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm HàNội.

[5] Trịnh Văn Biều, (2003), Các phương pháp dạy học hiệu quả, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[6] Vũ Hồng Nam, (2011), Sử dụng phương pháp dạy học theo dự án trong dạy học môn Hóa học ở trường đại học và cao đẳng, Tạp chí Giáo dục số 257

[7] Nguyễn Văn Cường, (1997), Dạy học project hay dạy học theo dự án, Thông báo Khoa học số 3

[8] Nguyễn Thị Diệu Thảo, (2009), Vận dụng dạy học dự án vào đào tạo giáo viên môn Công nghệ trung học cơ sở - phần kinh tế gia đình, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

Articles in Issue