INSTRUCTINGSTUDENTS CREATING PRODUCTS IN PROJECT-BASED TEACHING INTEGRATED NATURAL SCIENCE - ORIENTED DEVELOPMENT OF PROBLEM-SOLVING AND CREATIVE COMPETENCIES IN PHYSICS, CHEMISTRY, AND BIOLOGY IN LOWER SECONDARY SCHOOLS

INSTRUCTINGSTUDENTS CREATING PRODUCTS IN PROJECT-BASED TEACHING INTEGRATED NATURAL SCIENCE - ORIENTED DEVELOPMENT OF PROBLEM-SOLVING AND CREATIVE COMPETENCIES IN PHYSICS, CHEMISTRY, AND BIOLOGY IN LOWER SECONDARY SCHOOLS

Le Ngoc Vinh lengocvinhkhang@yahoo.com.vn Department of Education and Training of Binh Dinh Quy Nhon City, Binh Dinh Province, Vietnam
Cao Thi Thang caothang.hoa@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article presents 6 rules and 5-step procedure that guide teachers in instructing students to form and create project products. Some illustrative examples are introduced for project-based teaching integrated Physics, Chemistry and Biology in lower secondary schools, in order to develop student’s competency for creatively problem-solving. The instruction is carried out in a manner that students are active and creative in the formulation of project products, following a study process for natural sciences
Keywords: 
Instruction
product creation
integrated project of natural sciences
develop competency for creatively problem - solving
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Chương trình môn Khoa học Tự nhiên cấp Trung học cơ sở.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Tài liệu tập huấn: Xây dựng và dạy học chủ đề STEM ở trường trung học

[3] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (2019), Thiết kế và tổ chức hoạt động nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh khi dạy học chủ đề tích hợp Khoa học tự nhiên ở trường trung học cơ sở theo phương pháp dạy học dự án, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 15, tr.65-69.

[4] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (2018), Một số đề xuất về vận dụng dạy học dự án tích hợp Khoa học tự nhiên trong các môn Vật lí, Hóa học, Sinh học nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh trường trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 11, tr. 69-75.

[5] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (2019), Xây dựng Bộ công cụ đánh giá năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh khi vận dụng dạy học dự án tích hợp Khoa học tự nhiên trong các môn Vật lí, Hóa học, Sinh học trường trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 14, tr.55-60.

Articles in Issue