IMPROVE SELF-LEARNING ABILITY OF STUDENTS IN THE TOPIC OF “EXPLORING THE EARTH’S MAGNETIC FIELD” WITH THE SUPPORT OF FACEBOOK

IMPROVE SELF-LEARNING ABILITY OF STUDENTS IN THE TOPIC OF “EXPLORING THE EARTH’S MAGNETIC FIELD” WITH THE SUPPORT OF FACEBOOK

Nguyen Van Kiet nkiet32@gmail.com Hue University of Education 34 Lê Loi, Hue City, Thua Thien Hue province, Vietnam
Summary: 
In recent years, social networking sites have developed extensively to all levels of society. The number of students participating in social media sites, particularly Facebook, accounts for a very high proportion. They spend a lot of time accessing these sites mainly for relaxation, but used a limitted time on learning and exploring materials. To encourage students self-studying and spending a lot of time on self-study is a task which requires a lot of investment from teachers. With the theme “Exploring the Earth’s magnetic field”, teachers do not teach only by transmitting (building) knowledge, but mainly instructing students to self-seek information through Facebook, using knowledge when solving tasks of practical significance.
Keywords: 
self-study
self - studying ability
social network sites
Refers: 

[1] Nguyễn Kì, (1995), Phương pháp giáo dục tích cực lấy người học làm trung tâm, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Phạm Minh Hạc (Chủ biên), L. K., (1989), Tâm lí học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Lê Văn Hồng, (2001), Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học Sư phạm, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] N.A.Rubakin, (1973), Tự học như thế nào, NXB Thanh niên, Hà Nội.

[5] Hoàng Phê (Chủ biên), (1992), Từ điển Tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ, Hà Nội.

[6] J. Piaget, (1998), Tâm lí học trí khôn, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Nguyễn Cảnh Toàn, (1999), Luận bàn về kinh nghiệm tự học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[8] Lê Công Triêm - Nguyễn Đức Vũ - Trần Thị Tú Anh, (2002), Một số vấn đề hiện nay của phương pháp dạy học đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[9] Thái Duy Tuyên, (2003), Bồi dưỡng năng lực tự học cho học sinh, Tạp chí Giáo dục, số 74.

Articles in Issue