PLANING AND ORGANIZING COMPETENCE IN PRE-K EDUCATION EXPERIMENTS FOR STUDENTS IN KINDERGARTEN EDUCATION: AN OVERVIEW

PLANING AND ORGANIZING COMPETENCE IN PRE-K EDUCATION EXPERIMENTS FOR STUDENTS IN KINDERGARTEN EDUCATION: AN OVERVIEW

Le Thi Thuong Thuong thuongthuongmnsp@gmail.com Thai Nguyen University of Education No.20, Luong Ngoc Quyen St, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
The study has been processed on 560 students in 04 pedagogical colleges in Thai Nguyen, Vinh, Hochiminh City and Dong Thap by using observation, depth interview and questionnaire survey methods in school years of 2018-2019. Several current issues in planing and organizing competence in Pre-K education experiments have been reviewed. The study has shown that students in pedagogical education institutions are of average and below levels in planing and organizing competence in Pre-K education experiments. Conclusion and suggestions for improving planing and organizing competence in Pre-K education experiments have been made.
Keywords: 
Experiments
experiments organizing competence
competence training
preschool education students
Refers: 

[1] Trần Thị Ngọc Trâm - Nguyễn Thị Nga, (2014), Các hoạt động khám phá khoa học của trẻ mầm non (theo chương trình giáo dục MN mới), NXB Giáo dục Việt Nam.

[2] Hoàng Thị Oanh - Nguyễn Thị Xuân, (2008), Phương pháp cho trẻ mầm non khám phá khoa học về môi trường xung quanh, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Trần Thị Ngọc Chúc, (2006), Biện pháp tổ chức việc rèn luyện kĩ năng nghề cho giáo sinh hệ trung học sư phạm MN 12+2, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Hà Nội.

[4] Nguyễn Văn Bản, (2013), Hình thành và phát triển kĩ năng sư phạm cho sinh viên ngành Giáo dục Mầm non Trường Đại học Đồng Tháp, Tạp chí Giáo dục, số 305.

[5] ang Young Soog, (2009), Hướng dẫn hoạt động khám phá khoa học cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] Võ Hoàng Ngọc, (2008), Hình thành kĩ năng làm thí nghiệm vật lí cho học sinh lớp 6 trung học cơ sở góp phần nâng cao chất lượng dạy học bộ môn, Tóm tắt luận án Tiến sĩ.

[7] Lê Xuân Hồng - Lê Thị Khang - Hồ Lai Châu - Hoàng Mai, (2000), Những kĩ năng sư phạm mầm non thiết lập môi trường học tập cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue