THE CURRENT SITUATION OF QUALITY MANAGEMENT OF INFORMATION SECURITY TRAINING PROGRAM AT ACADEMY OF CRYPTOGRAPHY TECHNIQUES

THE CURRENT SITUATION OF QUALITY MANAGEMENT OF INFORMATION SECURITY TRAINING PROGRAM AT ACADEMY OF CRYPTOGRAPHY TECHNIQUES

Vu Duc Tan tankhaothihvktmm@gmail.com Academy of Cryptography Techniques 141 Chien Thang, Tan Trieu, Thanh Tri, Hanoi, Vietnam
Phan Hung Thu* thuph.vinhuni@gmail.com Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
Information Security is a specific discipline which is relatively difficult with a small annual training scale compared to other disciplines although there are many open mechanisms and prioritized policies dedicated to this discipline from the governing bodies. The purpose of this study is to examine the current situation of quality management of Information Security training program at the Academy of Cryptography Techniques, one of the key training institutions. Based on the results of surveys of stakeholders, some solutions are proposed to improve the training quality in response to the current practical requyrements
Keywords: 
Training program
Information Security
management
quality
effectiveness
Refers: 

[1] Chiến lược phát triển ngành Cơ yếu Việt Nam đến năm 2030 và định hướng đến năm 2045, (2020).

[2] Careerbuilder, (2019), Dự báo nhu cầu nguồn nhân lực từ 2020 - 2025.

[3] Trần Cao Thanh, (2019), Một số vấn đề lí luận về đào tạo ngành An toàn thông tin ở các trường đại học, Tạp chí Giáo dục, 459, 44-48

[4] Trần Thị Hoài, Nghiêm Xuân Huy & Lê Thị Thương, (2018), Mức độ đáp ứng khung trình độ quốc gia Việt Nam của các chương trình đào tạo đại học hiện nay: Nghiên cứu trường hợp Đại học Quốc gia Hà Nội, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, 34(2)

[5] Dự án Phát triển giáo dục đại học theo định hướng nghề nghiệp ứng dụng (POHE) ở Việt Nam giai đoạn 2 - Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2016), Phát triển chương trình đào tạo định hướng nghề nghiệp, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[6] Wentling T., (2013), Planning for effective training: A guide to curriculum development: Food and Agricultural Organization of the United Nation

[7] Frank Bobbitt, (2007), How to Make a Curriculum: Houghton Mifflin Company

[8] Robert Dickeson, (2009), Prioritizing Academic Programs and Services: Reallocating Resources to Achieve Strategic Balance. New York: John Wiley & Sons.

[9] Thông tư 04/2016/TT-BGDĐT ban hành Quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học, năm 2016

[10] Dill, D. D., (1992), Quality by design: toward a framework for academic quality management: Higher Education: Handbook of Theory and Research

Articles in Issue