READING COMPREHENSION EXERCISES FOR GRADE 2 STUDENTS IN THE DIRECTION OF COMPETENCE DEVELOPMENT

READING COMPREHENSION EXERCISES FOR GRADE 2 STUDENTS IN THE DIRECTION OF COMPETENCE DEVELOPMENT

Le Thi Mai An lethimaian.dth@gmail.com Dong Thap University 783 Pham Huu Lau, Cao Lanh city, Dong Thap province, Vietnam
Summary: 
Reading is a language activity of the Vietnamese language and Literature curriculum in primary school, ensuring the development of each student in learning, working, and communicating. This issue has been studied extensively but it still needs to be further investigated. Focusing on the goal of developing the competence of the Vietnamese language and Literature curriculum, the authors propose a measure of reading comprehension in a selected case as a reading comprehension exercise. We chose a number of exercises to conduct experiments because these exercises meet the criteria set forth by this study in the direction of competence development but still suitable for students.
Keywords: 
competence
reading comprehension
Vietnamese language and Literature subject
Exercises
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Hạnh, (01/2018), Xác định các thành tố của kĩ năng đọc cơ bản, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 01.

[2] Bùi Mạnh Hùng, (2021), Tiếng Việt lớp 2 (tập 1,2), Sách giáo khoa Kết nối tri thức với cuộc sống, NXB Giáo dục Việt Nam

[3] Lê Phương Nga, Lê Thị Mai An, Nguyễn Thị Dung, Trần Thị Kim Thoa, (2021), Bài tập tiếng Việt cơ bản và nâng cao theo Chương trình Giáo dục phổ thông năm 2018, (tập 1,2), NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Đỗ Ngọc Thống, Đỗ Xuân Thảo, Phan Thị Hồ Điệp, Lê Phương Nga, (2018), Dạy học phát triển năng lực môn Tiếng Việt ở Tiểu học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue