THE STATE MANAGEMENT ON HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF PEOPLE’S PUBLIC SECURITY IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION: THEORY AND PERFECTION ORIENTATION

THE STATE MANAGEMENT ON HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF PEOPLE’S PUBLIC SECURITY IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION: THEORY AND PERFECTION ORIENTATION

Nghiem Xuan Dung dungnx.psa@gmail.com People’s Security Academy, 125 Tran Phu, Van Quan ward, Ha Dong district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
It’s an important and central mission of innovating the education and training system of Vietnam today is to continue building and orienting in order to perfect the state management of higher educational institutions in the context of digital transformation. To achieve the goals and requirements, there should be a scientific, methodical course of action as well as a feasible, suitable and effective pathway, aiming at identifying specific goals for the state management of higher educational institutions of the People’s Public Security (PPS) forces. Furthermore, the author studies and proposes a model of state management of 10 given institutions. Besides, the state management plays the role of immensely interfering the orientation and operation of PPS higher educational institutions in the context of digital transformation. The paper also indicates the advantages and challenges offered by the digital transformation to the state management operations and to PPS higher educational institutions.
Keywords: 
state management
higher education
higher education institutions
People’s Public Security
digital transformation.
Refers: 

[1] Thủ tướng, (03/6/2020), Quyết định số 749/QĐ-TTg phê duyệt Chương trình Chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030

[2] Smarter education with IBM, https://www-935. ibm.com/services/multimedia/Framework-SmarterEducation-With-IBM.pdf/ (accessed 15 March 2022).

[3] http://hvcsnd.edu.vn/nghien-cuu-trao-doi/dai-hoc-40/ chuyen-doi-so-trong-linh-vuc-giao-duc-va-dao-taothuc-trang-va-giai-phap-6886.

[4] https://www.quanlynhanuoc.vn/2021/07/06/khai-niemvai-tro-dac-diem-cua-quan-tri-nha-nuoc/.

[5] Tanya Fitzgerald - Helen Gunter, (2009), Educational Administration and History: The state of the field, Publisher: London; New York: Routledge.

[6] Văn Tất Thu, (3/2021), Năng lực cạnh tranh quốc gia và các thách thức cần vượt qua. Tạp chí Quản lí nhà nước, số 302.

[7] Văn Tất Thu, (2018), Vai trò của Nhà nước trong cung ứng dịch vụ công, Tạp chí Tổ chức nhà nước, số 2.

[8] Nguyễn Anh Tuấn, (2018), Vai trò của Nhà nước trong chiến lược triển khai tự chủ đại học tại Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tr.7-11

[9] https://vi.wikipedia.org/wiki/Hi%E1%BB%87p_%C6 % B0%E1%BB%9Bc_Lisbon.

[10] Văn Tất Thu, (2021), Quản trị - yếu tố quyết định sự tồn tại và phát triển bền vững của trường đại học, Tạp chí Kinh doanh và Công nghệ, số 13.

[11] Chính phủ, (09/6/2014), Nghị quyết số 44/NQ-CP ban hành Chương trình hành động thực hiện Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ ngĩa và hội nhập quốc tế.

[12] Siran Mukerji - Purnendu Tripathi, (2016), Handbook of Research on Administration, Policy, and Leadership in Higher Education, Published by Igi Global, United States

[13] Kristina Powers - Patrick J. Schloss, (2017), Organization and Administration in Higher Education, Publisher: London ; New York: Routledge.

[14] Mark Nichols, (2020), Transforming Universities with Digital Distance Education The Future of Formal Learning, Published May 14, 2020 by Routledge

[15] Mai Ngọc Anh (Chủ biên), Quản lí nhà nước về giáo dục đại học: Kinh nghiệm của Trung Quốc và khuyến nghị đối với Việt Nam, NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.

[16] Bộ Chính trị, (27/9/2019), Nghị quyết 52-NQ/TW về Một số chủ trương, chính sách chủ động tham gia cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư

Journal: 

Articles in Issue