THE USE OF VIRTUAL MUSEUM IN TEACHING VIETNAMESE HISTORY IN HIGH SCHOOLS IN CAN THO CITY

THE USE OF VIRTUAL MUSEUM IN TEACHING VIETNAMESE HISTORY IN HIGH SCHOOLS IN CAN THO CITY

Nguyen Duc Toan ductoan@ctu.edu.vn Can Tho University Campus II, 3/2 street, Ninh Kieu district, Can Tho city, Vietnam
Summary: 
Today, under the influence of Information and Communication Technology, education in general has undergone profound changes. The educational environment and teaching equipment have encountered many changes. The appearance of many new means and technologies, including the use of virtual museums in History teaching in high schools, has showed positive signals. Therefore, the use of virtual museums in teaching Vietnamese history in high schools is one of the effective measures to help students acquire History knowledge in the fastest way, and thereby contributes to the formation and development of the necessary skills for students in learning History, meeting the requirements of education and training innovation.
Keywords: 
Methods of teaching History
virtual museum
education innovation
high school.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Bộ Văn hoá - Thể thao và du lịch, (2013), Tài liệu tập huấn Sử dụng di sản trong dạy học ở trường phổ thông - Môn Lịch sử, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Lịch sử

[3] Nguyễn Thị Côi, (1998), Bảo tàng lịch sử, cách mạng trong dạy học lịch sử ở trường phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] Tô Thị Thủy Lâm, (9/2013), Bảo tàng ảo 3D, một trong những đề án đột phá của Bảo tàng Lịch sử Quốc gia, Tạp chí Thế giới Di sản.

[5] Nguyễn Thu Quyên, (2017), Vận dụng công nghệ 3D thiết kế và sử dụng bảo tàng ảo trong dạy học Lịch sử ở trường trung học phổ thông Ban cơ bản, Sáng kiến kinh nghiệm Sở Giáo dục và Đào tạo Hải Dương.

[6] Nguyễn Thị Kim Thành (Chủ biên), (2014), Bảo tàng, di tích nơi khơi nguồn cảm hứng dạy và học lịch sử cho học sinh phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam

Articles in Issue