[1] Harvey Siegel, D.C. Phillips, Eamonn Callan, (2018), Philosophy of education, Trong Stanford Encyclopedia of Philosophy
[2] Wiles, J. và Bondi, J, (2005), Xây dựng chương trình học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Malaysia Education Act, (1996), http://www.agc.gov.my/ agcportal/uploads/files/Publications/LOM/EN/Act%20 550.pdf
[4] Phạm Minh Hạc, (02/2011), Đôi điều suy nghĩ về triết lí và đổi mới tư duy giáo dục trong thời kì đổi mới, Kỉ yếu hội thảo quốc gia về Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập I, tr.97-105, Hải Phòng
[5] Stahl, G, (2003), Building collaborative knowing: Elements of a social theory of CSCL, Bài viết trong J.W. Strijbos, P.Kirschner & R. Martins (ed.), What we know about CSCL in higher education, Amsterdam: Kluwer.
[6] Bộ Giáo dục Mĩ, (2010), Transforming American Education. Learning powered by technology, Washington, D.C.: Office of Educational Technology
[7] World Economic Forum, (2015), New vision for education. Unlocking the potential of technology, Cologny/Geneva: World Economic Forum
[8] Clark, J, (2006), Philosophy of Education in Today’s World and Tomorrow’s: A View from ‘Down Under’, Paideusis, Volume 15 (2006), No. 1, pp. 21-30.