CURRENT STATUS OF FACILITIES IN CHILDREN GROUPS, KINDERGARTENS, AND INDEPENDENT PRESCHOOL CLASSES IN IMPLEMENTING PRESCHOOL EDUCATION CURRICULUM

CURRENT STATUS OF FACILITIES IN CHILDREN GROUPS, KINDERGARTENS, AND INDEPENDENT PRESCHOOL CLASSES IN IMPLEMENTING PRESCHOOL EDUCATION CURRICULUM

Le Thi Luan* luanlt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences No.4 Trinh Hoai Duc street, Dong Da district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Nga ngant@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences No.4 Trinh Hoai Duc street, Dong Da district, Hanoi, Vietnam
Tran Thi Huong Giang tth@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences No.4 Trinh Hoai Duc street, Dong Da district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The facility is one of the main factors supporting teachers in implementing effectively the Preschool Education Curriculum and a necessary and sufficient factor prescribed by law when developing and opening children groups, kindergarten classes, and independent preschool classes. Survey results at preschool educational institutions show significant differences in terms of the current state of facilities in implementing the Preschool Education Curriculum among cities, towns, industrial parks, and rural areas. Most class groups have paid attention to investing in facilities to ensure compliance with regulations on area, child care, nurturing, education rooms, function rooms, etc., and attract many children to go to class. However, some class groups still have not really paid attention to this problem, in which some toilets and semi-boarding kitchens are not yet adequate, playgrounds in most children groups and independent kindergarten classes are still lacking with inadequacies. The indoor or outdoor playground depends on the infrastructure of high-rise buildings, apartments, or four-level houses. The article uses theoretical research method, situation survey by questionnaires, seminars, in-depth interviews with administrators at the Department of Education and Training, group leaders, preschool teachers/person caring for children, and observation method of facility, equipment, toys at children groups, kindergarten classes, and independent preschool classes to assess the actual status of their facilities in four provinces/cities including Ho Chi Minh, Hanoi, Thanh Hoa, Bac Ninh. From there, facility standards of independent preschool educational institutions are proposed.
Keywords: 
Children group
kindergarten classes
independent preschool classes
facilities of children group.
Refers: 

[1] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (14/6/2019), Luật số: 43/2019/QH14, Luật Giáo dục

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (18/6/2018), Thông tư 06/ VBHN- BGDĐT ban hành Quy chế tổ chức và hoạt động trường mầm non tư thục.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (31/12/2021), Quy chế tổ chức và hoạt động nhóm trẻ độc lập, lớp mẫu giáo độc lập, lớp mầm non độc lập loại hình dân lập và tư thục (Ban hành kèm theo Thông tư số 49/2021/TT-BGDĐT).

[4] Đặng Quốc Bảo, (2009), Quản lí cơ sở vật chất và phương tiện kĩ thuật giáo dục.

[5] Đặng Thu Thủy, (2016), Quản trị cơ sở vật chất và thiết bị giáo dục, Học viện Quản lí Giáo dục.

[6] Báo cáo thực trạng mức độ đáp ứng của cơ sở vật chất ở các nhóm trẻ, lớp mẫu giáo, lớp mầm non độc lập đối với yêu cầu phát triển của trẻ em và yêu cầu thực hiện Chương trình Giáo dục mầm non thuộc đề tài nghiên cứu đề xuất tiêu chuẩn cơ sở vật chất nhóm trẻ, lớp mẫu giáo độc lập, mã số: B2022-VKG-19.

[7] Báo cáo về giáo dục mầm non của Thành phố Hồ Chí Minh, Bắc Ninh, Thanh Hóa, Hà Nội (quận Đống Đa và huyện Đan Phượng), năm 2022.

Articles in Issue