CURRENT STATUS OF ORGANIZING THE SHAPING ACTIVITIES BY THE TEAMWORK METHOD TO DEVELOP COOPERATIVE SKILLS FOR PRESCHOOL CHILDREN AGED 5-6 AT SOME PRESCHOOLS IN HUE CITY

CURRENT STATUS OF ORGANIZING THE SHAPING ACTIVITIES BY THE TEAMWORK METHOD TO DEVELOP COOPERATIVE SKILLS FOR PRESCHOOL CHILDREN AGED 5-6 AT SOME PRESCHOOLS IN HUE CITY

Cai Thi Cam Van caithicamvan88@gmail.com Huong Luu Kindergarten 14 Lam Hoang street, Hue city, Thua Thien Hue province, Vietnam
Summary: 
Developing cooperative skills for children aged 5-6 is one of the crucial tasks of care and education in preschools. The article presents the current situation of organizing the shaping activities by teamwork method to develop self-study skills for children aged 5-6 through a questionnaire survey of 60 teachers at eight preschools in the city and suburbs of Hue city, in-depth interviews with four teachers to gather more information, and observation of how they organize the shaping activities. The survey results explore several issues that need further research, such as the current status of preschool children’s self-study skills at different ages or the influence of environmental conditions, methods, and forms of organizing activities on their cooperative skills.
Keywords: 
Collaboration skills
preschool children aged 5-6
the shaping activities by teamwork method
Teachers
Hue city.
Refers: 

[1] Vũ Thị Nhân, (5/2016), Những biểu hiện kĩ năng hợp tác của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong các hoạt động của trường mầm non, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tr.104- 106.

[2] UNESCO, (1996), Learning: The Treasure within, Report to UNESCO of the International Commission on Education for the twenty - first - Century, Paris UNESCO.

[3] Nguyễn Thị Hòa, (2011), Giáo trình Giáo dục học mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Vũ Thị Ngọc Minh, (2020), Giáo dục kĩ năng hợp tác cho trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi thông qua tổ chức hoạt động chơi, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[5] Lê Thanh Thủy, (2013), Phương pháp tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Vũ Dũng (Chủ biên), (2008), Từ điển Tâm lí học, NXB Từ điển Bách khoa, Viện Tâm lí học, Hà Nội.

Articles in Issue