INTERNATIONAL EXPERIENCE IN ASSESSING THE IMPLEMENTATION OF PRESCHOOL EDUCATION CURRICULUM AND LESSONS FOR VIETNAM

INTERNATIONAL EXPERIENCE IN ASSESSING THE IMPLEMENTATION OF PRESCHOOL EDUCATION CURRICULUM AND LESSONS FOR VIETNAM

Pham Thi Huyen huyenpt@vnies.edu.vn The Vietnam Institute of Educational Sciences No. 4 Trinh Hoai Duc, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Assessing the implementation of the preschool education curriculum - a crucial step in the process of guiding, directing, and implementing the preschool education curriculum, needs to be implemented to adjust promptly its implementation. In some countries, such as the US, Japan, New Zealand, Australia, and Russia, it bases on criteria or directional suggestions. In Vietnam, there are very few authors and in-depth research papers on this issue. Therefore, it is also difficult to evaluate the effectiveness of the curriculum implementation. The study explores the international experience of the above countries in assessing its implementation of the preschool education curriculum, thereby drawing lessons for Vietnam.
Keywords: 
education curriculum
preschool education curriculum
evaluation of the preschool education curriculum
evaluation of the implementation of the preschool education curriculum.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2018), Thông tư số 19/2018/TT-BGDDT về ban hành Quy định kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường mầm non.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (09/6/2021), Công văn số 2387/BGDĐT-GDMN về việc Triển khai thực hiện Chương trình Giáo dục mầm non sau sửa đổi, bổ sung và Chương trình làm quen với tiếng Anh dành cho trẻ em mẫu giáo.

[3] At Marzano Research, (2022), Program Evaluation Toolkit: Quyck Start Guide, A Publication of the National Center for Education Evaluation and Regional Assistance at IES, REL 2022 –112 U.S. DEPARTMENT OF EDUCATION.

[4] Center for the Study of Social Policy, (2019), Early Childhood System Performance Assessment Toolkit, Washington, DC

[5] Early Childhood National Center, Early Learning Outcomes Framework implementation toolkit “implementation guide introduction to the elof implementation toolkit”.

[6] Ministry of Education, Cultuer, Sport, Science, Technologi in Japan, (2021), Early Childhood Education and Care in Japan, MEXT.

[7] Developed by the Center for the Study of Social Policy and the EC-LINC Outcomes and Metrics Initiative, (2019), Early Childhood System Performance Assessment Toolkit, Washington, DC: Center for the Study of Social Policy.

[8] www.mdrc.org, Samantha Wulfsohn Amena Sengal Shira K. Mattera, (12/2021), tools for implementing evidence-based early childhood curricula.

[9] Elena Bodrova, Elena Yudina, Moscow school of social and economic sciences, Russia, (2018), Early Childhood Education in Russian Federation.

[10] Đinh Thị Kim Thoa, (2008), Đánh giá trong giáo dục mầm non, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Sổ tay sử dụng bản hướng dẫn đánh giá toàn cầu ACEI.

[12] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (9/2020), Báo cáo kết quả khảo sát Chương trình Giáo dục mầm non và định hướng xây dựng Chương trình Giáo dục mầm non sau năm 2020.

Articles in Issue