INTEGRATING MATHEMATICS AND FINANCIAL EDUCATION IN TEACHING TO SET UP INDIVIDUAL INVESTMENT PLANS IN GRADE 10

INTEGRATING MATHEMATICS AND FINANCIAL EDUCATION IN TEACHING TO SET UP INDIVIDUAL INVESTMENT PLANS IN GRADE 10

Nguyen Ngoc Giang giangnn@hub.edu.vn Ho Chi Minh University of Banking 36 Ton That Dam street, District 1, Ho Chi Minh city, Vietnam
Nguyen Huy Thao thaonh@hub.edu.vn Ho Chi Minh University of Banking 36 Ton That Dam street, District 1, Ho Chi Minh city, Vietnam
Pham Huyen Trang* phamhuyentrang@hpu2.edu.vn Hanoi Pedagogical University 2 32 Nguyen Van Linh street, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Nguyen Thi Nga ngant@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong street, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh city, Vietnam
Summary: 
Integrated teaching is an instructional approach that has been used for a long time. The term 'integrated' first appeared in psychological works in the 19th century. However, it wasn't until the 20th century that the application of 'integrated' in education gained significant attention. In the late 1970s and early 1980s, UNESCO recommended the integration of Science and Technology subjects in education as an important teaching approach for Science and Technology subjects worldwide. In Vietnam, after the introduction of the general education curriculum for Mathematics in 2018, the integrated teaching method has been emphasized to the fullest extent. In the realm of financial education, the integrated teaching method is particularly highlighted. In grade 10, personal investment planning is a significant part of practical activities and experiences. This content contributes to the effective integration of Mathematics and financial education. However, there is currently no research in Vietnam on this topic. Therefore, this article aims to fill this gap through research. In this article, we will discuss perspectives on integration, integrated teaching, classification of integrated teaching, integrating Mathematics with financial education, its process, as well as its organization through the establishment of personal investment plans.
Keywords: 
Integration
set up individual investment plans
grade 10
process.
Refers: 

[1] Thompson Klein, (2005), Integrative Learning and Interdisciplinary Studies, Peer Review; Washington, Vol. 7, Issue. 4, 8-10

[2] Trần Bá Hoành, (9/2006), Dạy học tích hợp, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 12.

[3] Xavier Roegier, (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT).

[5] Nguyễn Như Ý - Nguyễn Văn Khang - Vũ Quang Hào - Phan Xuân Thành, (2011), Đại Từ điển Tiếng Việt, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

[6] Bùi Hiền, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách Khoa, Hà Nội

[7] Hornby, A. S., Deuter, M., & Bradbery, J, (2015), Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford University

[8] Đỗ Hương Trà - Nguyễn Văn Biên - Trần Khánh Ngọc - Trần Trung Ninh - Trần Thị Thanh Thủy - Nguyễn Công Khanh - Nguyễn Vũ Bích Hiền, (2015), Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh (Quyển 1 - Khoa học tự nhiên), NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[9] Trần Thị Thanh Thuỷ - Nguyễn Công Khanh - Nguyễn Văn Ninh - Nguyễn Mạnh Hưởng - Bùi Xuân Anh, (2015), Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh (quyển 2), NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[10] Nguyễn Ngọc Giang, (2019), Tích hợp Toán, Tin và Vật lí, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[11] Trương Trung Phương - Nguyễn Thị Thế Bình, (2020), Dạy học tích hợp nội dung “Cuộc kháng chiến toàn quốc chống thực dân Pháp (1946-1954)” cho học sinh lớp 12, Tạp chí Giáo dục, 484, 32-37

[12] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Dạy học tích hợp ở trường Trung học cơ sở, Trung học phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[13] Drake - Burns, (2016), Meeting Standards Through Integrated Curriculum

Articles in Issue