DEVELOPING ASSESSMENT STANDARDS OF COMPETENCIES IN PHYSICAL EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL IN THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULU

DEVELOPING ASSESSMENT STANDARDS OF COMPETENCIES IN PHYSICAL EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL IN THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULU

Ly Quoc Bien* bienlq@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem
Ha Minh Diu haminhdiu@hpu2.edu.vn Hanoi Pedagogical University 2 No. 32 Nguyen Van Linh street, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Summary: 
Evaluation is a vital aspect of the educational process, especially in a competence-based curriculum. To accurately assess students' learning and competencies, it's essential to use assessment standards with specific elements, criteria, manifestations, and levels. The 2018 Physical education subject is being implemented at all levels of the general education system in Vietnam. This curriculum outlines subject/level goals, structure, content, teaching methods, facilities, and assessment of educational results. It is designed to provide students with the opportunity to develop general and specific competencies throughout their learning and practice in schools. However, the curriculum's requirements are still general and haven't been standardized, making it difficult for teachers to plan and organize examinations and evaluate students’ learning outcomes. To address this issue, the article focuses on researching the scientific basis, national and international experiences, and proposes pupils' competence assessment standards. These standards aim to provide teachers with a basis and assessment tools to organize subject teaching, contributing to achieving the goals of the 2018 General Curriculum.
Keywords: 
Curriculum
Physical education
standard
evaluation standards
competence
pupil
primary school
requirements
movements
basic movement
sport
performance
Refers: 

[1] Ontario, Canada, (2019), Health and Physical Education Curriculum

[2] Korea, (2007), Physical Education Curriculum.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Thể dục.

[4] Lương Việt Thái, (2011), Phát triển chương trình theo định hướng phát triển năng lực, Tạp chí Khoa học Giáo dục.

[5] Nguyễn Thị Hạnh, (2014), Phương pháp thiết kế chuẩn kết quả của môn học đối với cấp học, lớp học của giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực, B2014 - 37 - 01NV.

[6] Nguyễn Công Khanh, (2019-2020), Đánh giá học sinh tiểu học theo tiếp cận năng lực đáp ứng yêu cầu đổi mới Chương trình Giáo dục phổ thông, mã số KHGD/16- 20.016

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Giáo dục thể chất

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư 27/2020/TTBGDĐT ban hành quy định đánh giá học sinh tiểu học

Articles in Issue