EDUCATIONAL MANAGEMENT TO PREVENT ACCIDENT AND INJURY FOR PUPILS AT PRIMARY SCHOOLS: A CASE STUDY IN BINH DUONG PROVINCE

EDUCATIONAL MANAGEMENT TO PREVENT ACCIDENT AND INJURY FOR PUPILS AT PRIMARY SCHOOLS: A CASE STUDY IN BINH DUONG PROVINCE

Du Thong Nhat* nhatdt@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong street, District 5, Ho Chi Minh city, Vietnam
Le Thi Thu Lieu lieultt@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong street, District 5, Ho Chi Minh city, Vietnam
Summary: 
This article presents survey results of educational management and injury prevention at primary schools in Binh Duong province. The research mainly uses quantitative methods. Data were collected from a sample of 306 managers, teachers at primary schools in Binh Duong province in 2022. The findings demonstrated a strong association between injury prevention management and factors such as planning, organizing, directing, checking, and evaluating prevention education as well as injury response results at these primary schools. Specifically, the outcomes of responding to injuries in these primary schools are positively impacted by two factors: organizing and directing prevention education.
Keywords: 
management
prevention
accident and injury
primary pupils
Binh Duong province.
Refers: 

[1] Bộ Y tế, (2022), Kĩ năng phòng, chống tai nạn thương tích trẻ em, https://moh.gov.vn/web/phong-chong-tainan-thuong-tich/tin-noi-bat/-/asset_publisher/iinMRn 208ZoI/content/ky-nang-phong-chong-tai-nan-thuongtich-tre-em

[2] Bộ Y tế, (2017), Thực trạng tai nạn thương tích trẻ em, https://moh.gov.vn/web/phong-chong-tai-nan-thuongtich/ tin-noi-bat/-/asset_publisher/iinMRn208ZoI/content/ thuc-trang-tai-nan-thuong-tich-tre-em?inheritRedirect =false.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2007), Quyết định số 4458/QĐ- BGDĐT quy định về xây dựng trường học an toàn, phòng, chống tai nạn, thương tích trong trường phổ thông, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (20/02/2017), Chỉ thị số 505/ CT-BGDĐT về việc tăng cường các giải pháp đảm bảo an toàn trong cơ sở giáo dục, Hà Nội.

[5] Chính phủ, (17/7/2017), Nghị định số 80/2017/NĐ-CP quy định về môi trường an toàn lành mạnh, thân thiện, phòng chống bạo lực học đường. Hà Nội

[6] Sở Giáo dục và Đào tạo Bình Dương, (25/01/2018), Công văn số 174/SGDĐT-CTTTPC về việc triển khai thực hiện Nghị định số 80/2017/NĐ-CP ngày 17/7/2017 của Chính phủ quy định về môi trường giáo dục an toàn, lành mạnh, thân thiên, phòng chống bạo lực học đường.

[7] Ủy ban nhân dân tỉnh Bình Dương, (04/10/2021), Quyết định số 2288/QĐ-UBND về việc ban hành Chương trình phòng, chống tai nạn, thương tích trẻ em tỉnh Bình Dương giai đoạn 2021 - 2030. Bình Dương.

[8] Nguyễn Thị Mỹ Lộc (chủ biên) - Đặng Quốc Bảo - Nguyễn Trọng Hậu - Nguyễn Quốc Chí - Nguyễn Sĩ Thư, (2012), Quản lí giáo dục: Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[9] Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996), Using Multivariate Statistics (3rd ed.) New York: Harper Collins

[10] Trịnh Thị Hằng, (2019), Quản lí giáo dục phòng chống tai nạn thương tích cho học sinh các trường tiểu học quận Cầu Giấy - Hà Nội theo yêu cầu trường học an toàn, Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 197 (2), tr.124-126.

[11] Hinkle, D. E., Wiersma, W., & Jurs, S. G. (2003), Applied statistics for the behavioral sciences 5th ed. Massachussets, the USA: Houghton Mifflin College Division.

[12] Hair, J. F. (2009), Multivariate data analysis (7th edn). New Jersey, the USA: Prentice Hall.

Articles in Issue