INNOVATING THE FORM OF PROFESIONAL DEVELOPMENT FOR SCHOOL TEACHERS AND EDUCATIONAL ADMINISTRATORS IN THE DIRECTION OF ONLINE SELF-REGULATED LEARNING

INNOVATING THE FORM OF PROFESIONAL DEVELOPMENT FOR SCHOOL TEACHERS AND EDUCATIONAL ADMINISTRATORS IN THE DIRECTION OF ONLINE SELF-REGULATED LEARNING

Nguyen Quoc Tri trinq@hnue.edu.vn Hanoi National University of Education, 136 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Professional development is a mandatory requirement for most professions in society, especially in the field of education. Regular training activities for school teachers and educational administrators in recent years have made valuable contributions to improving their professional capacity and meeting new changing requirements of general education. Theoretical research and surveys carried out to reveal any forms of training used for school teachers and educational administrators will depend on their conditions such as facilities, key resources, automatic learning skills of teachers and management of general education institutions, information technology background, learning support resources at high schools and local schools. This paper analysed of the blended model (blended course) which has many priorities for face-to-face and online refresher courses. The blended model is a form that is interwoven between the trainees (who are school teachers and educational administrators) with their online self-study in the stage of their direct, multi-dimensional interaction with the trainers (lecturers, experts etc.).
Keywords: 
Regular training
school teachers and educational administrators
general education
online training courses
internet self-education.
Refers: 

[1] Đinh Quang Báo, (2016), Đổi mới Chương trình, Sách giáo khoa giáo dục phổ thông - Những vấn đề đặt ra và giải pháp, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Nai

[2] OECD, (2005), Education at a glance: OECD indicators 2005, Paris: OECD Publishing.

[3] European Commission/EACEA/Eurydice, (2015), The Teaching Profession in Europe: Practices, Perceptions, and Policies. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union

[4] Ban Chấp hành Trung ương, (2004), Chỉ thị 40-CT/TW ngày 15 tháng 6 năm 2004 về việc Xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lí giáo dục.

[5] Nguyễn Thị Kim Dung, (2017), Phát triển năng lực nghề nghiệp cho đội ngũ giá viên theo hình thức học tập tại chỗ thông qua mạng internet, Kỉ yếu Hội thảo khoa học: Phát triển đội ngũ nhà giáo đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục và đào tạo - Đại học Huế, ngày 18 tháng 3 năm 2017, tr. 78-86.

[6] Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, (2017), Nhiệm vụ HD11 trong khuôn khổ Chương trình ETEP, Hà Nội.

[7] Nguyễn Văn Hiền, Nguyễn Duy Hải, (2017), Quy trình tổ chức bồi dưỡng giáo viên theo hình thức qua mạng: những vấn đề lí luận và thực tiễn, Hội thảo Quốc gia về Bồi dưỡng giáo viên qua mạng, ETEP, Đà Nẵng.

[8] Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, (2017), Nhiệm vụ HD6 trong khuôn khổ Chương trình ETEP, Hà Nội.

Articles in Issue