APPLYING THE EXPERIENTIAL LEARNING MODEL TO EDUCATE ENVIRONMENTAL PROTECTION BEHAVIORS FOR PRESCHOOL CHILDREN

APPLYING THE EXPERIENTIAL LEARNING MODEL TO EDUCATE ENVIRONMENTAL PROTECTION BEHAVIORS FOR PRESCHOOL CHILDREN

Vu Thi Ngoc Minh * minhvtn@vnies.edu.vn Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
Nguyen Thi Thuong Thuong thuongntt@vnies.edu.vn
Summary: 
The preschool education program as well as other legal documents has stipulated the importance of environmental protection education for preschool children, which aiming at helping children acquire knowledge, skills, and age-appropriate environmental protection behaviors. Experiential learning is an important theory of learning that emphasizes the central role of experience in the learning process. For hildren in preschool age, learning by experience is one of the dominant educational methods in helping children experience and learn from the world around them. By reviewing relevant studies, this article has focused on how to apply David A.Kold‘s experiential learning model in educating environmental protection behavior for preschool children. The four steps in the experiential learning process have been analyzed with detailed instructions for its application. The authors has also proposed principles when applying the model, including paying attention to flexibility and ensuring that children experience, learn by trial and error under the organization and guidance of preschool teachers so that they can construct their own understanding and behavior. The results of this study contribute to flexibly applying the experiential learning model to educate other contents for preschool children.
Keywords: 
Education
environmental protection behavior
learning by experience
models
preschool children.
Refers: 

[1] David A. Kolb, Richard E. Boyatzis, Charalampos Mainemelis, (2001), Experiential Learning Theory: Previous Research and New Directions, eBook ISBN 9781410605986.

[2] Hội đồng Quốc gia, (2005), Từ điển Bách khoa Việt Nam 4, NXB Từ điển Bách khoa, tr.515.

[3] Saul McLeod, (2017), Kolb’s Learning Styles and Experiential Learning Cycle

[4] Lê Thị Kim Anh, (2021), Giáo dục hành vi bảo vệ môi trường qua trải nghiệm cho trẻ mẫu giáo 4-5 tuổi, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, tr.26.

[5] Trần Lan Hương, (2008), Kỉ yếu Hội thảo Giáo dục bảo vệ môi trường trong giáo dục mầm non.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Chương trình Giáo dục Mầm non (Thông tư số: 51/2020/TT-BGDĐT ngày ngày 31 tháng 12 năm 2020 về Sửa đổi, bổ sung một số nội dung của Chương trình Giáo dục Mầm non ban hành kèm theo Thông tư số 17/2009/TT-BGDĐT ngày 25 tháng 7 năm 2009 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo, đã được sửa đổi, bổ sung bởi Thông tư số 28/2016/ TT-BGDĐT ngày 30 tháng 12 năm 2016 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

Articles in Issue