[1] Richards, J.C., Platt, H, (1992), Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics (2rded.), Essex: Longman Group UK Limited
[2] Hoàng Trọng Phiến, (1980), Ngữ pháp tiếng Việt - câu, NXB Đại học và Trung học chuyên nghiệp, Hà Nội.
[3] Stock W, (1960), Sign Language Structure, Silver Spring: Linstock Press.
[4] Colville M &Lawson L, (1980), Words in Hand: A structural Analysis of the Sign of British Sign Language, London: open University
[5] Lynas W, (1994), Communication Options in the Education of the Deaf Children, Whurr Publishers Ltd, London
[6] Trần Thị Hiền Lương, (2020), Dạy học môn Tiếng Việt cho trẻ khiếm thính cấp Tiểu học, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 34.
[7] Woodward, J., Allen, T, & Schildroth, A, (1987), English of the deaf: background and communication preferences, Teaching English to Deaf and Second Language Students 5, 2, pp.4-13.
[8] Lê Văn Tạc, (2010), Chương trình giáo dục chuyên biệt dành cho trẻ khiếm thính ở cấp Tiểu học, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 54