Summary:
The reality of the project-based teaching organization shows that there are many similarities with the process of carrying out a scientific research project. In order to achieve the goal of teaching as well as develop scientific research ability for students, it is possible to orient and request that the learning projects are built in the form of a scientific research project and apply the implementing of conducting a scientific research project. The article shares the stages of guiding and orienting students to build a learning project based on developing scientific research ability, including three stages with product requirements that need to be achieved at each stage.
Refers:
[1] Hoàng Anh Đức - Tô Thụy Diễn Quyên, (2019) Học tập qua dự án, NXB Giáo dục Việt Nam
[2] Trịnh Văn Biều - Phan Đồng Châu Thủy - Trịnh Lê Hồng Phương, (2011), Dạy học dự án - Từ lí luận đến thực tiễn, Tạp chí Khoa học, số 28, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
[3] Ngô Đình Qua, (2005), Phương pháp nghiên cứu khoa học giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4] Phan Trọng Ngọ, (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[5] David Moursund (2003), Project-based learning using with ICT, Eugene, Oregon - Washington, DC.
[6] Joseph L. Polman, (2002), Deigning Project - Based Science Learning Environments, NARST
Journal: