SOME BASIC THEORETICAL ISSUES ON THE MANAGEMENT OF TEACHING AND LEARNING CIVIL ENGINEERING AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

SOME BASIC THEORETICAL ISSUES ON THE MANAGEMENT OF TEACHING AND LEARNING CIVIL ENGINEERING AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Phan Lu Tri Minh triminh2010@yahoo.com Sai Gon Technology University 180 Cao Lo street; Ward 4, District 8, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
In the context of industrialization in Vietnam today, the civil engineering industry plays an important role in society. This has put many requirements to civil engineering education in the task of providing society with an abundant source of highly - qualified workers. In order to contribute to meeting these requirements, the paper investigates some basic theoretical issues on the management of teaching civil engineering at higher education institutions. The research results show that the management of teaching and learning civil engineering at universities had their own characteristics corresponding to the specific characteristics of the discipline besides the common traits of teaching and learning management at higher education institutions in general. These characteristics will be discussed in this paper
Keywords: 
Civil engineering
teaching and learning
university
management
coordination
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung Ương Đảng Cộng Sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế, số 29-NQ/TW, Hà Nội.

[2] Trần Khánh Đức, (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỉ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Wagner, C. S, (2018), The Collaborative Era in Science: Governing the Network, https://doi.org/10.1007/978-3- 319-94986-4 (ebook).

[4] Trần Thị Hương - Nguyễn Đức Danh, (2014), Giáo trình Tổ chức hoạt động dạy học đại học, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[5] Nassuora, A. B, (2011), Knowledge Sharing in Institutions of Higher Learning, International Journal of Economics and Management Sciences, 1:3, 29-36.

[6] Daft, R. L., & Marcic, D, (2011), Understanding Management, Printed in the USA.

[7] Nguyễn Lộc, (2011), Lí luận về quản lí, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[8] Koontz, H, (1961), The Management Theory Jungle, The Journal of the Academy of Management, 4:3, 174-188.

[9] Đặng Xuân Hải, (2002), Nhận diện khái niệm quản lí và lãnh đạo trong quá trình điều khiển một nhà trường. Tạp chí Phát triển Giáo dục, số 4, tháng 7-8.

[10] Jintuan, Z. ,(2013), Study on the Cooperative Learning in the Teaching of Civil Engineering. Advanced Materials Research, 816-817, 943-946, DOI: 10.4028/www. scientific.net/AMR.816-817.943

[11] Heinendirk, E.- M., & Čadež, I. (2013). Innovative Teaching in Civil Engineering with Interdisciplinary Team Work. Organization, Technology and Management in Construction - An International Journal, 5:2, 874-880.

[12] Dinehart, D. W., & Gross, S. P, (2010), A Service Learning Structural Engineering Capstone Course and the Assessment of Technical and Non-technical Objectives, Advances in Engineering Education - A Journal of Engineering Education Applications, 2:1, 1-19

[13] Gavin, K, (2011), Case study of a project-based learning course in civil engineering design, European Journal of Engineering Education, 36:6, 547-558, http://hdl.handle. net/10197/4134, DOI: 10.1080/03043797.2011.624173. Taylor & Francis Publisher.

[14] Roesler, J., Littleton, P., Schmidt, A., Schideman, L., Johnston, M., Mestre, J., … Liu, L, (2015), Campus integrated project-based learning course in civil and environmental engineering, IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), El Paso, TX, pp. 1-7, Publisher: Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE).

[15] Yiatros, S, (2016), Redeveloping Nicosia International Airport: an extroverting Y2 group design project, European Journal of Engineering Education, DOI: 10.10 80/03043797.2016.1222511.

[16] Lê Vinh Quốc, (2008), Các yếu tố cơ bản trong quá trình giáo dục hiện đại và vấn đề đổi mới dạy học ở Việt Nam (Lí thuyết và ứng dụng) - Chuyên đề đổi mới dạy học, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

[17] Gavin, K, (2010), Design of the curriculum for a secondcycle course in civil engineering in the context of the Bologna framework, European Journal of Engineering Education, 35:2, 175-185, DOI:10.1080/0304379090351 1086.

[18] Roure, B., Anand, C., Bisaillon, V., & Amor, B, (2018), Systematic curriculum integration of sustainable development using life cycle approaches: The case of the Civil Engineering Department at the Université de Sherbrooke, International Journal of Sustainability in Higher Education, Emerald Publishing Limited, DOI:10.1108/IJSHE-07-2017-0111.

[19] Malikouti, S. G., & Paparoupa, A. I, (2014), Planning construction history for a civil engineering curriculum, World Transactions on Engineering and Technology Education, 12:3, 479-483.

[20] Sinnott, D., Thomas, K, (2012), Integrating Sustainability into Civil Engineering Education: Curriculum Development & Implementation, The 4th International Symposium for Engineering Education, the University of Sheffield, UK.

[21] Du, X., Ebead, U., Sabah, S., & Stojcevski, A, (2018), Implementing PBL in Qatar-Civil Engineering students’ views on constructive alignment and alternative assessment methods, Conference Paper, 1-11.

[22] Osman, S. A., Jaafar, O., Badaruzzaman, W. H. W., & Rahmat, R. A. A. O.K, (2012), The Course Outcomes (COs) Evaluation For Civil Engineering Design II Course, UKM Teaching and Learning Congress 2011, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 60, 103-111, DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.09.354.

[23] Thủ tướng Chính phủ, (2014), Quyết định Ban hành Điều lệ trường đại học, số: 70/2014/QĐ-TTg.

[24] Quốc hội, (2018), Luật Sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục Đại học, số: 34/2018/QH14, Hà Nội.

[25] Quốc hội, (2019), Luật Giáo dục, số: 43/2019/QH14, Hà Nội.

Articles in Issue