INTERNATIONAL AND VIETNAMESE EXPERIENCES IN CULTURAL VALUE EDUCATION FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS

INTERNATIONAL AND VIETNAMESE EXPERIENCES IN CULTURAL VALUE EDUCATION FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Doan Thi Thuy Hanh thuyhanhcgd@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
, Bui Thanh Thuy buithuycgd80@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The introduction of cultural value education into schools is necessary and meaningful. Educating cultural values for primary students helps them realize their own values, promoting positive thoughts, attitudes and actions. From a particular image of desired people in each country, education has different missions to set specific goals for value education. The article explores some basic concepts of values and cultural values; then examines the content and methods of cultural values education in Vietnam and some other countries in the world. Thereby, the authors propose specific solutions to educate cultural values effectively
Keywords: 
values education
cultural values education
primary
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Kim Ngân, (2018), Cấp bách giáo dục giá trị cho học sinh, báo điện tử Thanh niên.

[2] M.M. Rozental (Chủ biên), (1974), Từ điển Triết học, NXB Tiến bộ Matxcơva

[3] Hoàng Phê (Chủ biên), (1988), Từ điển Tiếng Việt, NXB Khoa học Xã hội

[4] Võ Văn Thắng, (2010), Về khái niệm giá trị văn hóa truyền thống.

[5] Phạm Minh Hạc, (2009), Giáo dục giá trị - xây dựng văn hóa học đường, Kỉ yếu Hội thảo Văn hóa học đường, Hội khoa học Tâm lí - Giáo dục Việt Nam, Tiền Giang.

[6] Kluckhohn, C, (1951), Values and Value-Orientations in the Theory of Action: An Exploration in Definition and Classification, In: Parsons, T. and Shils, E., Eds., Toward a General Theory of Action, Harvard University Press, Cambridge.

[7] Hofstede, G, (2001), Culture’s consequences: Comparing values, behaviours, institutions and organizations across nations,Thousand Oaks: Sage Publications, Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 14 (4).

[8] Trần Ngọc Thêm, (2016), Hệ giá trị Việt Nam từ truyền thống đến hiện đại và con đường tới tương lai, NXB Văn hóa nghệ thuật Thành phố Hồ Chí Minh.

[9] Đồng Quang Thái, (2018), Giáo dục hệ giá trị truyền thống dân tộc nhằm xây dựng nhân cách mới cho con người Việt Nam trong thời kì hội nhập quốc tế.

[10] Nguyễn Thị Hoàng Yến, (2014), Giáo dục giá trị văn hóa truyền thống trong nhà trường phổ thông Việt Nam, Mã số: B2012-37-07NV, Đề tài cấp Bộ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue