ORANIZING STEM - ART (STEAM) EXPERIENCE ACTIVITIES IN TEACHING AND DEVELOPING STUDENTS’ COMPETENCY UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

ORANIZING STEM - ART (STEAM) EXPERIENCE ACTIVITIES IN TEACHING AND DEVELOPING STUDENTS’ COMPETENCY UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Ta Kim Chi takimchi1310@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
STEM - Art education (referred to as STEAM) is an abbreviation term that combines the arts with science, technology, engineering, and mathematics education. Organizing teaching activities based on STEAM educational method not only helps students to recognize the richness of the content of learning topics, but also enables students develop creative and critical thinking competency, helps them engage with science, and consciously associates the learning content of natural science subject with art education.
Keywords: 
STEAM education
inter- subjects
STEAM lessons
force balance
paper building blocks
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình giáo dục phổ thông – Chương trình Tổng thể

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông – Môn Mĩ thuật.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình giáo dục phổ thông – Môn Mĩ thuật.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình giáo dục phổ thông - Môn Vật lí 6

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Tài liệu tập huấn Xây dựng và thực hiện các chủ đề về giáo dục Steam

[6] Nguyễn Thanh Hải, (2019), Tài liệu Giáo dục Stem/ Steam: Từ trải nghiệm thực hành đến tư duy sáng tạo.

[7] Sam Hutchinson, (2017), Tài liệu Stem - Khoa học siêu gần gũi - Vicky Barker.

Articles in Issue