[1] Duke, N, (2000), 3.6 minutes per day: The scarcity of informational texts in first grade, Reading Research Quarterly, 35.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn.
[3] Michael R. Graves, (2011), Teaching Reading in the 21st century: Motivating All Learners (fifth edition), Pearson, p.302.
[4] Ruth Helen Yopp and Hallie Kay Yopp, (2006), Informational Texts as Read-Alouds at School and Home, Journal of Literacy Reseach, 38(1), 37–51, Copyright © 2006, Lawrence Erlbaum Associates, Inc
[5] Barbara Moss, (2008), The Information Text Gap: The Mismatch Between Non-Narrative Text types in Basal Readers and 2009 NAEP Recommended Guidelines, Journal of Literacy Research, 40:201–219, 2008.
[6] Jongseong Jeong and Janet S. Gaffney (University of Illinois at Urbana - Champaign), Jin-Oh Choi (Keimyung University), (2010), Availability and Use of Informational Texts in Second, Third.
[7] California State Board of Education, (2013), Common Core State Standards for English Language Arts, Literacy in History/Social Studies, Science, and Technical Subjects for California Public Schools Kindergarten Through Grade Twelve (lấy từ http://www.cde.ca.gov)
[8] National Assessment Governing Board, U.S. Department of Education, (2008), Reading Framework for the 2009 National Assessment of Educational Progress.
[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.
[10] Bùi Mạnh Hùng, (4/2013), Chuẩn Chương trình cốt lõi của Mĩ và một số liên hệ với việc đổi mới Chương trình Ngữ văn ở Việt Nam, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số chuyên về Nghiên cứu Giáo dục học