[1] UNESCO, (1998), World Declaration on Higher Education for the Twenty-first Century: Vision and Action and Framework for Priority Action for Change and Development in Higher Education, adopted by the World Conference on Higher Education: Higher Education in the Twenty-first Century, Vision and Action, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000141952.
[2] UNESCO, (2021), Global Education Monitoring Report 2021/2: Non-state actors in education: Who chooses? Who loses?, Paris, pp.157-180, https://unesdoc.unesco. org/ark:/48223/pf0000379875.
[3] Quốc hội, (2018), Luật Giáo dục Đại học, NXB Chính trị Quốc gia Sự thật, Hà Nội.
[4] PROPHE, (2010), Global Private and total Higher Education Enrollment by Region and Country, https:// www.prophe.org/en/global-data/global-data/globalenrollment-by-region-and....
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2021), Báo cáo kết quả thực hiện kế hoạch nhiệm vụ năm học 2020 - 2021 và phương hướng, nhiệm vụ năm học 2021 - 2022 của ngành Giáo dục.
[6] Ban Tuyên giáo Trung ương, (2014), Tài liệu học tập Nghị quyết Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương Đảng Cộng sản Việt Nam khóa XI, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.
[7] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2021), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII (Tập I), NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.
[8] Tran Van Hung, (2019), Increasing the global competitiveness of the Vietnamese higher education system, Journal of Science, Vinh University, 48 (2B), pp. 30-38.