THE CURRENT SCHOOL CULTURE IN HIGH SCHOOLS IN THE CONTEXT OF EDUCATION RENEWAL: A CASE STUDY OF NGHE AN PROVINCE

THE CURRENT SCHOOL CULTURE IN HIGH SCHOOLS IN THE CONTEXT OF EDUCATION RENEWAL: A CASE STUDY OF NGHE AN PROVINCE

Phan Trong Dong dongpt@nghean.edu.vn Dien Chau 3 High School Dien Chau commune, Dien Chau disttric, Nghe An province, Nghe An
Vuong Hong Hanh* hanhvh@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
School culture plays an important role in the sustainable development of schools, especially in the context of international integration and education renewal. In high schools, the development of school culture is one of the important tasks in order to improve the quality of education. The study analyzed the current school culture in high schools in Nghe An province. Both qualitative and quantitative research were used in this study. Data was collected by questionnaires and in-depth interviews with 2.085 administrators, teachers, students, and parents. The findings showed that, despite the positive aspects, there were still some limitations.
Keywords: 
School culture
cultural values
high school
education renewal
Refers: 

[1] Peterson, K.D, (2002), Positive or negative, Journal of Staff Development.

[2] Snowden, P.E., Gorton, R.A, (1998), School leadership and administration: Important concepts, case studies, and simulation (5th ed.), New York: McGraw-Hill.

[3] Hampden-Turner, C, (1990), Creating Corporate Culture: From Discord to Harmony, MassachusettsUSA, Addison-Wesley Publishing Company

[4] Phạm Minh Hạc, (2009), Giáo dục giá trị xây dựng văn hoá học đường, Kỉ yếu hội thảo Văn hoá học đường - Lí luận và thực tiễn, Hội khoa học Tâm lí - Giáo dục Việt Nam, Hà Nội, tr.7-16.

[5] Phạm Thị Minh Hạnh, (2009), Văn hoá học đường: quan niệm, vai trò, bản chất và một số yếu tố cơ bản, Kỉ yếu hội thảo “Văn hoá học đường - Lí luận và thực tiễn”, Hội Khoa học Tâm lí - Giáo dục Việt Nam

[6] Thái Duy Tuyên, (2009), Tìm hiểu tư tưởng văn hoá học đường của Chủ Tịch Hồ Chí Minh, Kỉ yếu hội thảo Văn hoá học đường - Lí luận và thực tiễn, Hội Khoa học Tâm lí - Giáo dục Việt Nam, Hà Nội, tr.17 - 32.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (25/01/2017), Công văn số 282/BGDĐT-CTHSSV về việc Đẩy mạnh xây dựng môi trường văn hóa học đường.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (31/5/2019), Quyết định số 1506/QĐ-BGDĐT về việc ban hành Kế hoạch thực hiện Đề án “Xây dựng văn hóa ứng xử trong trường học giai đoạn 2018 - 2025”.

Articles in Issue