THE CRITERIAS AND PROCESS FOR BUILDING INTERGRATED STEM (iSTEM) TOPICS IN TEACHING AT HIGH SCHOOLS

THE CRITERIAS AND PROCESS FOR BUILDING INTERGRATED STEM (iSTEM) TOPICS IN TEACHING AT HIGH SCHOOLS

Pham Thi Phu phudhvinh@gmail.com Institute of Natural Sciences Education, Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Le Thinh thinhtinle76@gmail.com Le Hong Phong High School for the Gifted 235 Nguyen Van Cu, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Building and organizing the teaching of integrated STEM (iSTEM) topics is an issue which has attracted the attention of many teachers, especially in the 2018 general education program. What are the criteria for an iSTEM topic? What is the process for developing the iSTEM topics in the single-subject teaching of physics in the current high school curriculum and the 2018 general education program? These are the research questions posed in this article. Based on the analysis and evaluation of the existing criteria and processes, the authors propose a set of criteria for identifying and evaluating iSTEM topics with the process of building an iSTEM topic to satisfy the set of criteria.
Keywords: 
iSTEM topic
criteria of iSTEM topics
process of building an iSTEM topic.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 (Chương trình tổng thể)

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Công văn số 3089/ BGDĐT-GDTrH Triển khai thực hiện giáo dục STEM trong giáo dục trung học.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Tập huấn cán bộ quản lí, giáo viên về xây dựng chủ đề giáo dục STEM trong giáo dục trung học, Tài liệu tập huấn, Chương trình Phát triển giáo dục Trung học giai đoạn

[4] Nguyễn Thanh Nga - Phùng Việt Hải - Nguyễn Quang Linh - Hoàng Phước Muội, (2018), Thiết kế và tổ chức dạy học chủ đề STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[5] Lê Xuân Quang, (2017), Dạy học môn Công nghệ ở trường trung học cơ sở theo định hướng giáo dục STEM, Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Moore T. J., Stohlman M.S., Wang H. H., Tank K. M., & Roehrig G. H, (2014), Implementation and Intergration of Engineering in K-12 STEM education, In J.Strobel, S. Pruzer & M. Cardela (Eds), Engineering in precollege setting: Research into practice. Rotterdam: Sense Publishers.

[7] Guzey S. S., Moore T. J. - Harwell M., (2016), Building Up STEM: An Analysis of Teacher – Developed Engineering Design – Based STEM Intergration Curricular Matetials, Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), Vol 6, https://docs.lib.purdue.edu/jpeer/vol6/iss1/2, p.11-15.

[8] De Meester, J., De Cock, M., Langie, G. and Dehaene, W, (2021), The Process of Designing Integrated STEM Learning Materials: Case Study towards an Evidencebased Model, European Journal of STEM Education, 6(1), 10, https://doi.org/10.20897/ejsteme/11341, Published: November 11, 2021

[9] Gillian H. Roehrig, Emily A. Dare, Elizabeth Ring-Whalen and Jeanna R. Wieselmann, (2021), Understanding coherence and integration in integrated STEM curriculum, International Journal of STEM Education, https://doi.org/10.1186/s40594-020-00259- 8.

Articles in Issue