INTEGRATING ENVIRONMENTAL EDUCATION IN TEACHING NONMETAL CHEMISTRY FOR GRADE-9 STUDENTS AT SECONDARY SCHOOLS

INTEGRATING ENVIRONMENTAL EDUCATION IN TEACHING NONMETAL CHEMISTRY FOR GRADE-9 STUDENTS AT SECONDARY SCHOOLS

Nguyen Tuan Anh tuananh.cdhk@gmail.com Chuong Duong Secondary School 103 Vong Ha, Chuong Duong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Huu Chung chungnh@vnu.edu.vn VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Integrating environmental education in teaching plays an important role in raising self-awareness and forming habbits to protect the environment for future citizens, contributing to building a sustainable environment. In order to improve the quality of environmental education, keep the environment clean, and improve living conditions for humans, students are required not to learn knowledge in class and put knowledge into practice but also to be educated about environment protection in their real lives as well as understand how to reduce climate change and to save fossil fuel. Within the scope of the article, the authors examines the teaching processes on integrated teaching topic of “Coal called “black gold” with non-renewable resources” for students at the secondary schools in Hoan Kiem district of Hanoi.
Keywords: 
Integrated
environmental education
secondary school students
teaching chemistry
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thổng tổng thể.

[2] Đỗ HươngTrà, (2015), Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, quyển 1, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Nguyễn Hồng Thuận, (2018), Phát triển năng lực bảo vệ môi trường cho học sinh trung học cơ sở qua trải nghiệm, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[4] Hà Thị Lan Hương - Đặng Thị Oanh, (2016), Cơ sở thực tiễn của tổ chức dạy học lĩnh vực khoa học tự nhiên ở trung học cơ sở theo tiếp cận tích hợp, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Vol. 61, No. 6A, pp.3- 11.

[5] Phan Thị Lạc - Trần Thị Nhung - Đặng Thị Oanh - Cao Thị Thặng - Vũ Anh Tuấn, (2008), Giáo dục bảo vệ môi trường trong môn Hóa học trung học phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue