GET ACQUAINTED WITH SOME BASIC MATH CONCEPTS IN THE EARLY CHILDHOOD EDUCATION CURRICULUM - CURRENT STATUS AND FUTURE DIRECTIONS

GET ACQUAINTED WITH SOME BASIC MATH CONCEPTS IN THE EARLY CHILDHOOD EDUCATION CURRICULUM - CURRENT STATUS AND FUTURE DIRECTIONS

Nguyen Thi Nga ngant@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 04 Trinh Hoai Duc, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Getting acquainted with some basic math concepts is one of the basic and important contents in Vietnam’s early childhood education program as well as the early childhood education program of some advanced countries in the world. Getting acquainted with some of the basic concepts of math is also considered as one of the important skills that need to be formed for preschool children, creating the premise for children to enter Grade 1 and for lifelong learning. The research results show that making preschool children to get acquainted with some of the basic concepts of mathematics today is still inadequate in both content and organization. Therefore, a study on the content of getting acquainted with some elementary concepts about mathematics in early childhood education programs of some advanced countries in the world to apply in Vietnam’s early childhood education program will contribute to improving the quality of care and education for preschool children in Vietnam in the current period.
Keywords: 
Math
get acquainted with some basic math concepts
early childhood education curriculum
Refers: 

[1] Trung tâm Nghiên cứu Giáo dục Mầm non, (2019), Báo cáo nghiên cứu giáo dục tình cảm xã hội (SEL) trong Chương trình Giáo dục Mầm non ở một số quốc gia trên thế giới và khuyến nghị cho xây dựng Chương trình Giáo dục Mầm non Việt Nam, Dự án “Học tập cho trẻ em”, UNICEF.

[2] Trung tâm Nghiên cứu Giáo dục Mầm non, (2018), Báo cáo nghiên cứu Chương trình Giáo dục Mầm non ở một số quốc gia trên thế giới và khuyến nghị cho xây dựng Chương trình Giáo dục Mầm non ở Việt Nam, Dự án “Học tập cho trẻ em”, UNICEF.

[3] Phan Thị Ngọc Anh và cộng sự, Báo cáo tổng kết đề tài khoa học và công nghệ: “Đặc điểm phát triển trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi”, Mã số B 2010-37-83.

[4] Lê Thị Luận và cộng sự, Báo cáo tổng kết đề tài khoa học và công nghệ: “Đánh giá thực trạng việc thực hiện Chương trình Giáo dục Mầm non lứa tuổi nhà trẻ”, Mã số V2014-01.

[5] UNESCO, (2019), Báo cáo giám sát toàn cầu về giáo dục.

[6] Early years development frameword for child care centres, (2013), Singapore.

[7] Nurturing early leaners A curriculum Framework for Kindergartens in Singapore, (2012).

[8] Kerry McCuaig, (2014), Review of Early Learning Frameworks in Canada.

[9] Vụ Giáo dục Mầm non, Thang đánh giá sự phát triển trẻ thơ của Khu vực Đông Á - Thái Bình Dương (EAP - ECDS).

Articles in Issue