MANAGING TRAINING COOPERATION BETWEEN VOCATIONAL EDUCATION INSTITUTIONS AND BUSINESSES TO MEET HUMAN RESOURCE NEEDS IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION

MANAGING TRAINING COOPERATION BETWEEN VOCATIONAL EDUCATION INSTITUTIONS AND BUSINESSES TO MEET HUMAN RESOURCE NEEDS IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION

Pham Van Thuan thuanpv@vnu.edu.vn National Academy of Education Management 31 Phan Dinh Giot street, Thanh Xuan district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Dang An Long* longnda@kthcm.edu.vn Ho Chi Minh City College of Economics 33 Vinh Vien street, District 10, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Nowadays, vocational education institutions tend to enhance close cooperation with businesses. The practice has proven that combining training with the recruitment needs of enterprises and agencies has contributed to improving the quality of labor resources, shortening the gap between theory and practice at the grassroots, and meeting the requirements of society development, contributing to improving the quality of skilled human resources, increasing labor productivity and national competitiveness in the context of digital transformation. To successfully achieve this goal, the role of management activities is crucial and essential. Recently, there have been many difficulties and problems in managing the collaboration between vocational education institutions and businesses in Ho Chi Minh City that require appropriate solutions. Based on researching the State’s documents, requirements of the digital transformation process in training management, and practical surveys at vocational education institutions and businesses in Ho Chi Minh City, this study proposes several solutions to improve the effectiveness of managing cooperation between the two units to satisfy human resource needs in the context of digital transformation in the future.
Keywords: 
Management of training cooperation
vocational education institutions
businesses
human resources
digital transformation.
Refers: 

[1] Enterprisers, (2016), What is digital transformation?, https://enterprisersproject.com/what-is-digital transformation.

[2] Enterprisers, (2016), What is digital transformation?, https://enterprisersproject.com/what-is-digital transformation.

[3] McKinsey, (2023), What is digital transformation?, https://www.mckinsey.com/featured-insights/ mckinsey-explainers/what-is-digital-transformation.

[4] IBM, (2024), What is digital transformation?, https:// www.ibm.com/topics/digital-transformation.

[5] How Schools are Benefiting, https://www.compnow. com.au/it-knowledge-base/digital-transformation-in education/.

[6] Thuan, P.V., & LongAn, D. N, (2022), Management of Self-Assessment and Quality Accreditation Activities at Vocational Colleges in Vietnam: Policy, Practice and Some Solutions, Journal for Educators, Teachers, and Trainers, 14(3), pp.326-334, DOI: https://doi. org/10.47750/jett.2023.14.03.040.

[7] TF, (2022), Schools and businesses need to work together better—here’s how, https://www.teachfirst.org. uk/blog/schools-businesses-work-together.

[8] VNN, (2022), Co-operation between schools and businesses creates jobs for graduates, https:// vietnamnews.vn/society/1396469/co-operation between-schools-and-businesses-creates-jobs-for graduates.html.

[9] Quốc hội, (2014), Luật Giáo dục Nghề nghiệp (Luật số 74/2014/QH13), Hà Nội.

[10] Thủ tướng, (2020), Quyết định số 749/QĐ phê duyệt “Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030”, Hà Nội.

[11] Bộ Thông tin và Truyền thông, (2020), Quyết định 2374/QĐ-BTTTT phê duyệt Kế hoạch chuyển đổi số của Bộ Thông tin và Truyền thông giai đoạn 2021-2025. Hà Nội.

[12] Bộ Thông tin và Truyền thông, (2023), Một số dự đoán của Gartner về an ninh mạng giai đoạn 2023-2025, https://mic.gov.vn/mot-so-du-doan-cua-gartner-ve-an ninh-mang-giai-doan-2023-2025-197158392.htm.

[13] Chính phủ, (15/5/2015), Nghị định số 48/2015/NĐ-CP Quy định chi tiết một số điều của Luật Giáo dục Nghề nghiệp, Hà Nội.

[14] Ủy ban nhân dân Thành phố Hồ Chí Minh, (2023), Kế hoạch Số: 466/LĐLĐ-CSP về việc Triển khai thực hiện Chiến lược Phát triển giáo dục nghề nghiệp giai đoạn 2023-2030, tầm nhìn đến năm 2045 trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh.

[15] Vương Linh, (2022), Thành phố Hồ Chí Minh: Nhiều kết quả nổ bật trong công tác giáo dục nghề nghiệp gắn với nhu cầu của doanh nghiệp, Lao động và Xã hội Online, truy cập ngày 18 tháng 6 năm 2023

Articles in Issue