THE CLUB MODEL FOR ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES FOR PRE-SERVICE PRIMARY EDUCATION STUDENTS AT HANOI METROPOLITAN UNIVERSITY

THE CLUB MODEL FOR ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES FOR PRE-SERVICE PRIMARY EDUCATION STUDENTS AT HANOI METROPOLITAN UNIVERSITY

Nguyen Diep Ngoc ndngoc@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Ngo Thi Kim Hoan* ntkhoan@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Student clubs are integral organizations in any university, offering a variety of activities and formats, all coordinated under the guidance of the Youth Union and the university's Student Union. Experiential learning activities are a mandatory component of the 2018 General Education Curriculum in the primary school. Future primary school teachers must organize these activities for pupils, and their participation in university provides valuable experience in this area. Engaging in student clubs helps future educators develop skills in organizing activities, managing clubs, and designing content for primary pupils. This paper examines the models of student clubs in the primary education department at Hanoi Metropolitan University. These clubs operate as a form of self-improvement during professional training, aligning with educational reform requirements. The paper proposes specific solutions to enhance active and effective student participation in these clubs, thereby improving the quality of primary education training at Hanoi Metropolitan University.
Keywords: 
Student clubs
primary education
experiential activities
teacher competence
teacher training.
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Hội Sinh viên Việt Nam, Trường Đại học Thủ Đô Hà Nội, Các quyết định về việc thành lập mới các câu lạc bộ, đội, nhóm sinh viên, Hà Nội.

[2] Geršić, S, Odgojno djelovanje putem izvannastavnih aktivnosti. Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgojai obrazovanja, 23(1–2), 87–91.

[3] Kristina Kuhar, Jakov Sabljić, (2015), The Work and Role of Extracurricular Clubs in Fostering Student Creativity, Journal of Education and Training Studies Vol. 4, No. 4; April 2016, ISSN 2324-805X E-ISSN 2324-8068. Published by Redfame Publishing, URL: http://jets.redfame.com.

[4] Previšić, V, (1987), Izvannastavne aktivnosti i stvaralaštvo. Zagreb: Školske novine.

[5] Ban Chấp hành Hội Sinh viên Việt Nam, Trường Đại học Thủ Đô Hà Nội, (23/9/2017), Quyết định số 17/QĐ HSV về việc Tổ chức lại các Câu lạc bộ, Đội, Nhóm trực thuộc Hội Sinh viên Trường, Hà Nội.

[6] Nguyễn Đăng Hải, (2020), Nghiên cứu đề xuất các mô hình câu lạc bộ thể dục thể thao trong sinh viên Trường Đại học Tiền Giang, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 25 (9), tr.44-48.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông, Hoạt động trải nghiệm và Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành theo thông tư 32/2018/TT-BGD ĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018)

[8] Ban Thư kí Trung ương Hội Sinh viên Việt Nam, Hướng dẫn thực hiện Điều lệ Hội Sinh viên Việt Nam.

[9] Nguyễn Thị Hồng, (2021), Giải pháp nâng cao hiệu quả sinh hoạt Câu lạc bộ Sinh viên tại Trường Đại học Thủ Đô Hà Nội, Tạp chí Khoa học, số 51, tr.85-92.

[10] Nguyễn Thị Mai Anh, Đỗ Minh Hiếu, (2023), Vận dụng mô hình Câu lạc bộ sách để tổ chức tiết dạy Đọc mở rộng trong sách giáo khoa Ngữ văn 7, bộ sách Kết nối tri thức với cuộc sống, Journal of educational equypment: Applied research, Special Issue 2 June 2023, 264-266. ISSN 1859 - 0810.

[11] Hội Sinh viên Việt Nam, (2009), Điều lệ và Hướng dẫn thực hiện Điều lệ Hội Sinh viên Việt Nam, Hà Nội.

[12] Foubert John D., Grainger Lauren U, (2006), Effects on involvement in Clubs and Organizations on the psy chosocial development of first - year and senior college students, Nasps Journal, Vol.43, No.1.1.

[13] Hegedus Christine M, (2012), Student participation in collegiate organizations - Expanding the boundaries, University of Arizona.

[14] Monotolongo Ricardo, (2002), Students participation in college studen organizationa: A review of literature, Journal of indiana University.

Articles in Issue