TESTING MANAGEMENT MEASURES ON EDUCATING CLIMATE CHANGE RESPONSE AND DISASTER PREVENTION SKILLS FOR ETHNIC MINORITY STUDENTS IN SEMI-BOARDING ETHNIC LOWER SECONDARY SCHOOLS IN THE NORTHERN MOUNTAINOUS REGION

TESTING MANAGEMENT MEASURES ON EDUCATING CLIMATE CHANGE RESPONSE AND DISASTER PREVENTION SKILLS FOR ETHNIC MINORITY STUDENTS IN SEMI-BOARDING ETHNIC LOWER SECONDARY SCHOOLS IN THE NORTHERN MOUNTAINOUS REGION

Do Thi Nguyen Tieu donguyentieu2103@gmail.com Hoa Tham Primary and Lower Secondary School Hoang Hoa Tham commune, Chi Linh city, Hai Duong province, Vietnam
Summary: 
Theoretical research on educating climate change response and disaster prevention skills shows that it is essential for students to practice and apply these skills in real-life situations to teach them effectively. Implementing measures to teach students on climate change response and disaster prevention skills by collaborating with community educational forces is a meaningful approach to enhance educational efficiency. By adopting this measure, the skill education activities in schools will become more practical, providing opportunities for students to apply their skills in daily life while also strengthening educational resources and creating consistency across three educational environments. This paper presents the measure testing to confirm its effectiveness, identify challenges in implementation, and explore how to effectively deploy it to improve the quality of skill education and the level of students' climate change adaptation and disaster prevention skills.
Keywords: 
Testing management measures
management of skill education
responding to climate change
preventing natural disasters
semi-boarding ethnic lower secondary schools.
Refers: 

[1] Liên Hợp quốc, (1992), Công ước khung về biến đổi khí hậu.

[2] Đỗ Thị Lý, (2017), Tổ chức các hoạt động giáo dục biến đổi khí hậu trong dạy học Địa lí 12 trung học phổ thông với sự trợ giúp của công nghệ thông tin và truyền thông, Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Phan Văn Kha (2007), Quản lí nhà nước về giáo dục (Giáo trình), NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[4] Bùi Minh Hiền (chủ biên), Vũ Ngọc Hải, Đặng Quốc Bảo (2006), Quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Phạm Minh Hạc (2012), Định hướng giá trị Xã hội con người Việt Nam trong thời kì đổi mới và hội nhập, NXB Chính trị Quốc gia.

Articles in Issue