RENEWING PEDAGOGICAL INTERNSHIP IN TEACHER TRAINING PROGRAM AT QUY NHON UNIVERSITY TO MEET REQUIREMENTS OF THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

RENEWING PEDAGOGICAL INTERNSHIP IN TEACHER TRAINING PROGRAM AT QUY NHON UNIVERSITY TO MEET REQUIREMENTS OF THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Phan Thi Thanh phanthithanh@qnu.edu.vn Quy Nhon University No.170 An Duong Vuong, Quy Nhon city, Binh Dinh provice, Vietnam
Summary: 
Pedagogical internship is a crucial part of teacher training. Through pedagogical practice, students engage in educational and teaching activities to develop their professional knowledge and skills, and cultivate their moral and lifestyle qualities. The aim is to help students adapt to different educational environments and become effective teachers. This article explores theoretical issues related to pedagogical internships, the General Education Curriculum 2018, and the requirements for innovative pedagogical internships. By clarifying the actual situation of pedagogical internships, the article proposes some basic solutions to renew pedagogical internships at Quy Nhon University in order to meet the requirements of the 2018 General Education Curriculum.
Keywords: 
pedagogical internship
innovation of pedagogical internship
2018 General education curriculum
Quy Nhon University
teachers.
Refers: 

[1] Mỵ Giang Sơn, (2016), Quản lí thực tập sư phạm trong đào tạo giáo viên trung học phổ thông theo định hướng Chuẩn nghề nghiệp giáo viên trung học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[2] Hán Thu Trang, (7/2020), Đổi mới mục tiêu, chuẩn đầu ra, nội dung thực tập sư phạm trong đào tạo giáo viên tiểu học, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 31, tr.36-40.

[3] Nguyễn Thị Kim Dung, (2013), Một số định hướng đổi mới thực tập sư phạm trong chương trình đào tạo giáo viên trung học phổ thông ở nước ta hiện nay, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 4 (58), tr.148-154.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (28/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/BGD-ĐT.

[5] Trần Quốc Tuấn - Nguyễn Sĩ Đức - Nguyễn Thị Hòa, (2022), Đổi mới mô hình thực tập sư phạm của Trường Đại học Quy Nhơn, Việt Nam, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Quy Nhơn, 16 (2), tr.65-75.

[6] Trần Thị Tuyết Mai, (2021), Một số khó khăn của sinh viên khi thực tập sư phạm tại các trường phổ thông hiện nay, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, tập 66 (3), tr.102-112.

[7] Hán Thu Trang, (12/2020), Đổi mới phương thức tổ chức và đánh giá kết quả thực tập sư phạm trong đào tạo giáo viên tiểu học, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 36, tr.42-47.

[8] Phùng Nguyễn Quỳnh Nga, (7/2018), Nâng cao chất lượng công tác thực tập sư phạm cho học sinh, sinh viên Trường Cao đẳng Sư phạm Nghệ An, Tạp chí Giáo dục, số 434, kì 2, tr.22-26.

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2018), Thông tư số 20/2018/TT-BGDĐT về việc Ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.

Articles in Issue