LESSON PLANNING - EXPERIENCE FROM SINGAPORE

LESSON PLANNING - EXPERIENCE FROM SINGAPORE

Pham Thi Thu Hien hienpham170980@gmail.com VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 182 Luong The Vinh, Thanh Xuan, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Designing learning activities (planning lessons) is one of the important tasks of teachers at all levels. In order to provide more references for Vietnamese teachers, the article introduces the experience of the Centre for Teaching Excellence (Singapore Management University) and clearly outlines the concept of the lesson plans, the process of building and implement a lesson plan. This is a methodical, scientific and modern approach that Vietnamese teachers can apply in teaching in the direction of developing learners’ competence in the current context.
Keywords: 
lesson plan
Centre for Teaching Excellence (Singapore Management University)
Teachers
learning activities
students.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Công văn 5512/BGDĐTGDTrH về việc Xây dựng và tổ chức thực hiện kế hoạch giáo dục của nhà trường

[2] Phạm Thị Thu Hương (Chủ biên), (2017), Giáo trình thực hành dạy học Ngữ văn ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Phạm Thị Thu Hương (Chủ biên), (2022), Giáo trình xây dựng kế hoạch dạy học môn Ngữ văn, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Đỗ Ngọc Thống (Tổng chủ biên), (2022), Phương pháp dạy học đọc hiểu văn bản (Giáo trình dùng cho sinh viên ngành Sư phạm), NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Centre for Teaching Excellence (SMU), Lesson Planing, https://cte.smu.edu.sg/approach-teaching/integrateddesign/lesson-planning

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.

Articles in Issue