A STUDY ON STUDENTS’ SATISFACTION IN THE PROCESS OF LEARNING ENLISH BASED ON BLENDED LEARNING

A STUDY ON STUDENTS’ SATISFACTION IN THE PROCESS OF LEARNING ENLISH BASED ON BLENDED LEARNING

Nguyen Thuy Linh linhnt@ictu.edu.vn University of Information and Communication Technology, Thai Nguyen University Z115 street, Quyet Thang, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
The article researches and analyzes the current situation of students’ satisfaction in the process of learning English based on blended learning at the University of Information and Communication Technology, Thai Nguyen University. The study used a questionnaire through an online survey with 200 second-year students in the semester I of the 2022-2023 academic year 2022-2023. The results show that blended learning partly meets autonomous learning, and it also has some certain benefits. Therefore, based on this research result, the article will propose some solutions to improve the quality of blended learning to achieve better efficiency in the digital transformation period.
Keywords: 
satisfaction
English
blended learning
students
solutions.
Refers: 

[1] Phạm Thị Thu Huyền, (2021), Vận dụng mô hình học tập kết hợp (Blended learning) trong giảng dạy bậc Đại học tại Việt Nam hiện nay, Tạp chí Công thương.

[2] Nguyen Hoang Trang, Mai Van Hung, Nguyen Thi Thuy Quynh, (2020), Potential of Blended Learning at High Schools in Hanoi, VNU Journal of Science: Education Research, 36(2), 77-87, https://doi.org/10.25073/2588 -1159/vnuer.4417.

[3] Tawil, H, (December 2018), The Blended Learning Approach and Its Application in Language Teaching, International Journal of Language and Linguistics, Vol. 5, No. 4, pp.47-58, doi:10.30845/ijll. v5n4p6.

[4] Lưu Thị Quỳnh Hương, (01/2017), Quan điểm của giảng viên về việc ứng dụng phương pháp học tập kết hợp trong giảng dạy tiếng Anh tại Trường Đại học Hàng hải Việt Nam, Tạp chí Khoa học Công nghệ Hàng hải, Số 49, tr.98-102

[5] Phạm Văn Biều, (2012), Một số vấn đề về đào tạo trực tuyến (E-learning), Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 40, tr.86 - 90.

[6] Linda, (2019), The Implementation of Blended Learning Approach in Teaching English as a Foreign Language Classroom at SMA Islam Athirah Bone

[7] Özkan Yılmaz and Kathy L. Malone, (2020), Preservice teachers perceptions about the use of blended learning in a science education methods course. Online: https:// slejournal.springeropen.com/articles/10.1186/s40561- 020-00126-7.

[8] Phạm Thị Mộng Hằng, (4/2020), Đánh giá sự hài lòng của sinh viên đối với hoạt động giảng dạy E- learning ở Trường Đại học Đồng Nai, Tạp chí Giáo dục, Số 476, Kì 2, tr.49-54.

Articles in Issue