[1] Barber, M., Mourshed, M. (2007). How the world’s best-performing school systems come out on top. https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/ industries/public%20and%20social%20sector/ our%20insights/how%20the%20worlds%20 best%20performing%20school%20systems%20 come%20out%20on%20top/how_the_world_s_ best-performing_school_systems_come_out_on_ top.pdf.
[2] Chazan, B. (2022). What is “Education”?. Principles and Pedagogies in Jewish. https://library.oapen. org/bitstream/id/ec30385d-8285-49c1-8bf6- d02fb9ac33bd/9783030839253.pdf
[3] Đào Duy Anh. (2005). Hán Việt từ điển. NXB Văn hoá Thông tin.
[4] Evans, C, Howson, C. K., Forsythe, A & Edwards, C. (2021). What constitutes high quality higher education pedagogical research? Assessment & Evaluation in Higher Education, 46 (4). https:// www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02602938. 2020.1790500
[5] Husbands, C., Pearce, J. (2012). What makes great pedagogy? Nine claims from research. https://assets.publishing.service.gov.uk/ media/5a7e413c40f0b6230268a2a3/what-make
[6] Johnson, M. S., Stearns, P. N. (2023). Education in World History (1st). Routledge. DOI: 10.4324/9781315817354.
[7] Lê Khánh Tuấn. (2025). Tiếp cận trong quản lí một hoạt động giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 21(02), tr.1-7.
[8] Trần Thị Tuyết Oanh, Phạm Khắc Chương, Phạm Viết Vượng, Nguyễn Văn Diện, Lê Tràng Định. (2016). Giáo trình Giáo dục học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội