THE ROLE OF TEACHERS IN IMPROVING THE QUALITY OF MARXIST - LENINIST PHILOSOPHY TEACHING AT UNIVERSITIES TODAY

THE ROLE OF TEACHERS IN IMPROVING THE QUALITY OF MARXIST - LENINIST PHILOSOPHY TEACHING AT UNIVERSITIES TODAY

Le Thi Huong huonglelq2@gmail.com Nguyen Hue University HT3CB 37, Bien Hoa city, Dong Nai Province, Vietnam
Summary: 
In the context of renovation, Vietnam has currently made great achievements. The country’s economic, social - political development is stable, and the prestige of the country in the international arena is constantly being raised. Improving the quality of higher education in general and the quality of Marxist - Leninist philosophy teaching in particular is an objective requirement to build human resources to meet the country’s development in the new period. Teaching Marxist - Leninist philosophy in universities in our country today has an important meaning in propagating and educating learners about the views of Marxism - Leninism, Ho Chi Minh thought, guidelines and policies of The Party, policies and laws of the State. At the same time, developing good qualities of politics, morality, and beautiful values for learners, thereby creating workers who have both ethical quality and working ability. In order for Marxist - Leninist philosophy to truly become an attractive subject, teachers should be an active companion to guide and assist their learners throughout the course.
Keywords: 
the role of teachers
the quality of teaching
Marxist - Leninist philosophy
Refers: 

[1] Hồ Chí Minh: Toàn tập, (2011), tập 10, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, tr.345.

[2] Đảng Cộng sản Việt Nam, (1997), Văn kiện Hội nghị lần thứ 2 Ban Chấp hành Trung ương Đảng (khoá VIII), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[3] Luật Giáo dục, (2005), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội

[4] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2011), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XII, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.

[5] Nguyễn Thị Kim Oanh, Giải pháp nâng cao chất lượng giảng dạy các môn khoa học Mác - Lênin và tư tưởng Hồ Chí Minh ở Trường Đại học Nguyễn Huệ hiện nay, Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Đồng Nai, số 16 - 4/2020.

[6] Vũ Văn Gầu, (2020), Giảng dạy Triết học Mác - Lênin trong trường đại học khoa học xã hội và nhân văn - thực trạng và giải pháp, Hội thảo khoa học Đổi mới phương pháp giảng dạy theo tín chỉ, Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue