ASSESSING THE PRACTICAL COMPETENCE OF STUDENTS AT SCHOOLS TODAY - SOME BASIC ISSUES

ASSESSING THE PRACTICAL COMPETENCE OF STUDENTS AT SCHOOLS TODAY - SOME BASIC ISSUES

Nguyen Hong Diep leminh19832003@gmail.com Political University, Ministry of Defense Hamlet 6, Thach Hoa, Thach That, Hanoi, Vietnam
Hoang Quang Trung hqtrungsqct@gmail.com Political University, Ministry of Defense Hamlet 6, Thach Hoa, Thach That, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Assessing students’ practical competencies is one of the important stages in the process of education and training in schools. This process includes collecting, analyzing and processing information obtained from students, comparing with identified criteria, making judgments objectively about the ability to convert knowledge into skills and carry out practical activities. In order to have a basis for evaluation, it is necessary to build criteria and processes as well as define evaluation methods.
Keywords: 
Assessing
competence
practice
students
Refers: 

[1] Hồ Chí Minh, (2011), Toàn tập, tập 6, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội, tr.361.

[2] Từ điển Tâm lí học, (2000), NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội, tr.160.

[3] Trung tâm Từ điển học, (2015), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng, tr.1037.

[4] Đại Từ điển Tiếng Việt, (1998), NXB Văn hoá - Thông tin, Hà Nội, tr.1615.

[5] Phan Thị Thanh Hội và Trần Khánh Ngọc (2015), Quy trình 6 bước đánh giá năng lực, Báo điện tử Giáo dục và Thời đại, https://giaoducthoidai.vn/quy-trinh-6-buocdanh-gia-nang-luc-1285170.html

[6] Lê Đức Ngọc - Trần Hữu Hoan, (2010), Chuẩn đầu ra trong giáo dục đại học, Tạp chí Khoa học Giáo dục, Số 55, tháng 4 năm 2010.

[7] Lê Đức Ngọc, (2005), Giáo dục đại học - Phương pháp dạy và học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[8] Eric Witty, Barbara Gaston, (2008), Competency Based Learning And Assessment, ETITO

[9] Nguyễn Văn Thái, (2016), Nguồn gốc và một số lí thuyết định hướng đánh giá năng lực người học, Tạp chí Giáo dục, số 337, tr.16 - 19, kì 1 tháng 3 năm 2016.

Articles in Issue