THE CURRENT STATUS OF PROFESSIONAL PRESSURES OF PRIMARY TEACHERS

THE CURRENT STATUS OF PROFESSIONAL PRESSURES OF PRIMARY TEACHERS

Phung Thi Thu Trang thutrangcgd@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Professional pressures of teachers are understood as “the effects of unfavorable conditions on the individual working process, which causing difficulties and stresses on material, physical, mental, time and work; putting the subjects disturbed and anxious”. The paper examines the current status of the primary teachers’ professional pressures which are categorized into 3 types as follows: (1) Pressure from occupational requirements; (2) Pressure from management, and education policies; (3) Pressure from social demands. The results of this survey can serve as a basis for further studies and measures to reduce the occupational pressure for primary teachers in order to improve the quality of teaching and learning at primary schools in Vietnam.
Keywords: 
Professional pressures of teachers
primary teachers
reducing professional pressures
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (7/2017), Chương trình Giáo dục tổng thể (trong Chương trình Giáo dục phổ thông mới), Hà Nội

[2] Tô Bá Trượng, (2018), Áp lực lao động nghề nghiệp của giáo viên phổ thông hiện nay:Thực trạng, Nguyên nhân và Giải pháp, Viện Nghiên cứu Hợp tác Phát triển giáo dục.

[3] Phan Văn Kha, (2018), Báo cáo đề dẫn Áp lực lao động nghề nghiệp của giáo viên phổ thông hiện nay: Thực trạng - Nguyên nhân - Giải pháp, Kỉ yếu Hội thảo khoa học Áp lực lao động nghề nghiệp của giáo viên phổ thông hiện nay: Thực trạng, nguyên nhân và giải pháp, Liên hiệp các hội Khoa học và Kĩ thuật Việt Nam, Viện Nghiên cứu Hợp tác Phát triển Giáo dục.

[4] Nguyễn Thị Kiều Oanh, (2019), Áp lực lao động nghề nghiệp của giáo viên phổ thông, Nhiệm vụ thường xuyên theo chức năng, Trung tâm Phát triển bền vững Chất lượng giáo dục phổ thông quốc gia, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue