BUILDING AND DEVELOPING OPEN EDUCATIONAL RESOURCES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

BUILDING AND DEVELOPING OPEN EDUCATIONAL RESOURCES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Luong Dinh Hai luongdinhhai@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Vu Thi Phuong Thao phuongthao_168@yahoo.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Hoai Thu hoaithukcq@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Open educational resource (OER) is a global trend of education and training because of its characteristics of open license that permits nocost access. As the learning resource center of higher education institutions, libraries play an important role in building and developing OER. From the current situation of building and developing OER in recent years, the paper proposes models for building and developing OER in the university libraries. The recommendations are also proposed to address difficulties and to improve the efficiency of the implementation of OER in Vietnam.
Keywords: 
OER
open educational resource
library
higher education institutions
Model
Refers: 

[1] G. Vojtech and J. Grissett, (2017), Student perceptions of college faculty who use OER, Int. Rev. Res. Open Distance Learn, vol. 18, no. 4.

[2] UNESCO, (2015), How has UNESCO supported OERs?

[3] S. Abramovich and M. McBride, (2018), Open education resources and perceptions of financial value, Internet High. Educ., vol. 39, no. June, pp. 33–38

[4] H. Crozier, (2018), Promoting open access and open educational resources to faculty, Ser. Libr., vol. 74, no. 1–4, pp. 145–150

[5] Đỗ Văn Hùng, (2015), Tổng quan về học liệu mở và nhận dạng các yếu tố tác động đến việc xây dựng và chia sẻ học liệu mở trong các trường đại học Việt Nam, Kỉ yếu Hội thảo Xây dựng nền tảng học liệu mở cho giáo dục đại học Việt Nam: Đề xuất chính sách, tạo lập cộng đồng và phát triển giải pháp công nghệ, pp. 80–106

[6] Bùi Thị Ánh Tuyết, (2015), Nhu cầu tin và khả năng đáp ứng nhu cầu tin của các thư viện các trường đại học Hà Nội, Luận văn ngành Thông tin Thư viện. Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn

[7] Nguyễn Minh Trí - Trần Tân Anh Phương, (2019), Xây dựng nguồn học liệu mở - thực trạng và giải pháp đối với trường đại học Việt Nam

[8] Trương Minh Hòa, (2007), Bàn về học liệu mở và vai trò của học liệu mở trong đào tạo ngành khoa học thông tin - thư viện, pp. 244–273.

[9] L. Đ. Hải - T. H. Yến - N. T. N. Thúy, (2020), Mô hình thư viện trường đại học dựa trên công nghệ điện toán đám mây: Giải pháp nâng cao chất lượng đào tạo, Kỉ yếu Hội thảo Phát triển nguồn nhân lực ngành Công nghệ thông tin - Thực trạng và xu thế.

Articles in Issue