THE ROLE OF FAMILIES AND TEACHERS IN SUPPORTING STUDENTS IN THE ONLINE LEARNING PROCESS

THE ROLE OF FAMILIES AND TEACHERS IN SUPPORTING STUDENTS IN THE ONLINE LEARNING PROCESS

Hoang Thi Minh Anh anhhtm@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Students’ attitudes towards learning play an important role in maximizing the potential of online learning when conventional face-to-face instruction is not possible. Parental emotional support is important for most attitudes and is strongly associated with student self-efficacy, specifically the forms of emotional support found to be most beneficial are when parents encourage their children to be confident, and when they support their children’s efforts and academic achievements. On the teacher’s side, an educational environment where teachers can convey enthusiasm for their teaching content will support the development of positive learning attitudes in students, namely ambitious learning goals and motivation to complete tasks, self-efficacy, and love to read. The importance of teachers’ enthusiasm as a motivating factor in student learning. It is required that the Government, the Ministry of Education and Training create favorable conditions for the effective participation of parents. If they are working, they may be allowed to take “paid leave”, supported by the State with 70% of their income. Providing information to parents about how to effectively support their child’s learning can also improve educational outcomes, both during online learning and during regular periods. Teachers also need support to quickly adapt their teaching practices to distance learning, whether routine or unexpected. Therefore, parents and teachers play a fundamental role in supporting students to develop these crucial attitudes, particularly in the current situation, targeted policy interventions should be designed with the aim of reducing the burden on parents and help teachers and schools make the most of digital learning in online learning.
Keywords: 
general education
Policy
Online learning
Teachers
students
parents
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (30/3/2021), Thông tư số 09/2021/TT-BGDĐT quy định về quản lí và tổ chức dạy học trực tuyến trong cơ sở giáo dục phổ thông và cơ sở giáo dục thường xuyên, Hà Nội.

[2] UNESCO, (2020), Ứng phó với sự gián đoạn giáo dục do tình trạng đại dịch COVID-19, https://en.unesco.org/ covi19/educationresponse/

[3] Burgess, S, (2020), Chúng ta làm thế nào để giúp các nhóm học sinh học tập do tình trạng đại dịch COVID-19? VoxEU.org.

[4] Hanushek, E - L. Woessmann, (2020), Tác động đến kinh tế do sự mất mát trong học tập, NXB OECD, Paris, https://doi.org/10.1787/21908d74-e

[5] OECD, (2020), Giữ cho Internet luôn hoạt động trong thời kì khủng hoảng của đại dịch COVID-19, OECD Publishing, Paris.

[6] OECD, (2020), Học tập từ xa khi trường học đóng cửa: Học sinh và trường học chuẩn bị tốt như thế nào?, Thông tin chi tiết từ PISA, OECD Publishing, Paris

[7] Fleischer, H, (2012), Hiểu biết hiện tại của chúng ta về các dự án máy tính một-một, http://dx.doi.org/10.1016/j. edurev.2011.11.004

[8] Peterson, A. và cộng sự, (2018), Tìm hiểu phương pháp sư phạm đổi mới: Các chủ đề chính để phân tích các phương pháp tiếp cận mới đối với việc dạy và học, OECD, số 172, OECD Publishing, Paris, https://doi. org/10.1787/9f843a6e-en

[9] OECD, (2019), Triển vọng kĩ năng của OECD 2019: Phát triển mạnh trong thế giới kĩ thuật số, OECD Publishing, Paris, https://dx.doi.org/10.1787/df80bc12-en

[10] Heckman, J. và cộng sự, (2014), Kĩ năng bồi dưỡng và đo lường: Cải thiện kĩ năng nhận thức và phi nhận thức để thúc đẩy thành công suốt đời, số 110, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/5jxsr7vr78f7-en

[11] https://kenh14.vn/phu-huynh-va-giao-vien-nang-caplevel-de-day-truc-tuyen-cho-hoc-sinh-2020031514370 5314.chn

[12] https://tuoitrethudo.com.vn/giao-vien-phu-huynhcung-hien-ke-hoc-truc-tuyen-hieu-qua-176432.html.

[13] https://vovgiaothong.vn/day-va-hoc-truc-tuyen-cantrach-nhiem-cao-cua-ca-nha-truong-va-phu-huyn

Articles in Issue