DEVELOPING THE COMPETENCE TO CREATE A PLAY ENVIRONMENT FOR KINDERGARTEN OF STUDENTS OF PRESCHOOL PEDAGOGY AT HANOI METROPOLITAN UNIVERSITY THROUGH PROFESSIONAL TRAINING ACTIVITIES

DEVELOPING THE COMPETENCE TO CREATE A PLAY ENVIRONMENT FOR KINDERGARTEN OF STUDENTS OF PRESCHOOL PEDAGOGY AT HANOI METROPOLITAN UNIVERSITY THROUGH PROFESSIONAL TRAINING ACTIVITIES

Lai Thi Thu Huong ltthuong2@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Quan Hoa, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Preschool education is the first and most important stage in the Vietnamese national education system. In order to further improve the effectiveness of childcare and education to meet the increasing needs of society, preschool teachers must constantly improve their professional qualifications. Developing professional competence of preschool pedagogical students, which includes the competence to create a play environment for children, has met the requirements on innovating current teaching methods and forms. The article presents the basic concepts, reality, and measures on forming the capacity to build a play environment for preschool children of preschool pedagogical students at Hanoi Metropolitan University through professional training activities, with the aim of contributing to improving the practice of organizing preschool education activities systematically in general and equipping students with a system of vocational skill training in particular. The research results also contribute to unifying and balancing theory and practice to help students orient their future careers as well as quickly adapt to changes in society
Keywords: 
Fun environment
competence
professional training in pedagogy
kindergarten
preschool pedagogical students
lecturers
Refers: 

[1] Nguyễn Ánh Tuyết, (1987), Giáo dục trẻ mẫu giáo trong nhóm bạn bè, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Nguyễn Ánh Tuyết, (2016), Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[3] Nguyễn Ánh Tuyết, (2004), Tâm lí học trẻ em, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Nguyễn Ánh Tuyết, (2007), Giáo dục mầm non những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Nguyễn Thị Hòa, (2009), Giáo dục học mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[6] Đinh Văn Vang, (2009), Tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục, Hà Nội

[7] Trần Trọng Thủy - Nguyễn Quang Uẩn, (1998), Tâm lí học đại cương, NXB Giáo dục, Hà Nội

[8] Tremblay.D, (2002), Adult Education A Lifelong Journey The Competency - Based approach “Helping learners become autonomous

[9] Nguyễn Thị Thư, (2009), Môi trường hoạt động cho trẻ mầm non, Tài liệu tập huấn nâng cao năng lực quản lí thực hiện Chương trình Giáo dục mầm non thí điểm, Học viện Quản lí Giáo dục, tr.97.

[10] Nguyễn Thị Thanh Hà, (2006), Tổ chức hoạt động vui chơi của trẻ ở trường mầm non, NXB Giáo dục, Thành phố Hồ Chí Minh.

[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (01/8/2003), Quyết định số 36/2003/QĐ-BGDĐT về Quy chế thực hành, thực tập áp dụng cho các trường đại học, cao đẳng đào tạo giáo viên phổ thông, mầm non trình độ cao đẳng hệ chính quy

[12] Phạm Trung Thanh - Nguyễn Thị Lý, (2011), Giáo trình rèn luyện nghiệp vụ sư phạm thường xuyên, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[13] Từ điển Tiếng Việt, (1993), NXB Văn hóa

Articles in Issue