PEDAGOGICAL PROFESSIONAL TRAINING FOR STUDENTS OF MATHEMATICS PEDAGOGY IN THE USE OF SOME FORMS OF ORGANIZING EXPERIENTIAL AND INTERACTIVE ACTIVITIES IN TEACHING MATHEMATICS AT HIGH SCHOOLS

PEDAGOGICAL PROFESSIONAL TRAINING FOR STUDENTS OF MATHEMATICS PEDAGOGY IN THE USE OF SOME FORMS OF ORGANIZING EXPERIENTIAL AND INTERACTIVE ACTIVITIES IN TEACHING MATHEMATICS AT HIGH SCHOOLS

Phan Thi Tinh tinhsanhvu@gmail.com Hung Vuong University Nguyen Tat Thanh street, Viet Tri city, Phu Tho province, Vietnam
Summary: 
Organizing experiential activities in teaching mathematics is a mandatory requyrement in the implementation of the current high school Math curriculum. Each method of organizing experiential activities requyres specific forms of organizing activities for students. The pedagogical universities need to prepare students for the profession of organizing the mathematical experiential activities in general and specific methods. Based on determining the appropriateness of several forms of organizing experiential and interactive activities that can be applied in Mathematics at high schools, the article clarifies issues that need to be focused on professional training in organizing mathematical experience activities by the experimental and interactive method for students of Mathematics Education in the training process
Keywords: 
Mathematics experience
teacher training
interactive experience
Mathematics Education
pedagogical profession
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018b), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán (Ban hành kèm theo Thông tư số 32 /2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), https://data.moet. gov.vn/index.php/s/m6ztfi7sUIIGQdY#pdfviewer

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018c), Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32 /2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), https://data.moet.gov.vn/index.php/s/ m6ztfi7sUIIGQdY#pdfviewer

[3] Nguyễn Hữu Tuyến, (2018), Những yếu tố cơ bản ảnh hưởng đến thiết kế hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Toán ở trường trung học cơ sở, Tạp chí Giáo dục, số 434, tr 49-53; 63.

[4] Nguyễn Hữu Tuyến, (2020), Tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Toán ở trường trung học cơ sở, Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên

[5] Hoàng Phê (chủ biên), (2006), Từ điển Tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ, Hà Nội

[6] Karen Warren, (2009), Theory and Practice of Experiential education, Kedall/Hunt PC.

[7] Phạm Trung Thanh, (2006), Rèn luyện nghiệp vụ sư phạm thường xuyên, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] Bùi Hiền - Nguyễn Văn Giao - Nguyễn Hữu Quýnh - Vũ Văn Tảo, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách khoa, Hà Nội.

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018d), Thông tư số 20/2018/ TT-BGDĐT ngày 22 tháng 8 năm 2018 về việc ban hành Quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông

[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018a), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32 /2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), https://data.moet.gov.vn/index.php/s/ LETzPhj5sGGnDii#pdfview

[11] Kolb,D, (1984), Experiential Learning: experience as the source of learning and development, Englewood Cliffs, NJ; Publisher: Prentice Hall

Articles in Issue