POLICIES FOR THE DEVELOPMENT OF NON-PUBLIC PRESCHOOL EDUCATION IN VIETNAM – CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS

POLICIES FOR THE DEVELOPMENT OF NON-PUBLIC PRESCHOOL EDUCATION IN VIETNAM – CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS

Nguyen Thi Nga* ngant@vnies.edu.vn The VietnamNational Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Ho Thanh Binh binhht@vnies.edu.vn The VietnamNational Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Do Minh Thu thudm@vnies.edu.vn The VietnamNational Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The development of non-public preschool education is considered a crucial approach to promoting equity and expanding learning opportunities for children. This paper examines the current state of policies for the development of non-public preschool education in Vietnam, assessing their responsiveness to the needs of children and non-public preschool teachers. The study employs data collection, analysis, and synthesis through surveys, focus group discussions, and in-depth interviews with parents, managers, and non-public preschool teachers in Binh Duong, Hai Duong, Hanoi, and Da Nang. The findings highlight the extent to which policies address local needs, the challenges in implementation, and the expectations of parents and stakeholders in non-public preschool education. To ensure the effective and sustainable development of policies in this sector, it is essential to implement f lexible solutions, reduce barriers, and bridge gaps in access to quality preschool education, thereby enhancing equity and inclusivity in child care and education.
Keywords: 
Policy
preschool education
non-public sector
current situation
solution.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (31/12/2020). Thông tư số 52/ TT-BGDĐT ban hành Điều lệ trường mầm non.

[2] Hoàng Phê. (1999). Đại Từ điển Tiếng Việt, NXB Văn hóa Thông tin.

[3] Nguyễn Văn Phúc. (2020). Phân tích và đánh giá chính sách, NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.

[4] Nguyễn Đăng Thành. (2002). Báo cáo Chính sách và những vấn đề cơ bản chi phối việc hoạch định chính sách ở Việt Nam. Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh.

[5] Quốc hội. (14/6/2019). Luật Giáo dục, Luật số 43/2019/ QH14.

[6] Sở Giáo dục và Đào tạo Đà Nẵng. (2023). Báo cáo, chính sách phát triển giáo dục mầm non ngoài công lập.

[7] Sở Giáo dục và Đào tạo Hải Dương. (2023). Báo cáo chính sách phát triển giáo dục mầm non ngoài công lập.

[8] Sở Giáo dục và Đào tạo Bình Dương. (2023). Báo cáo chính sách phát triển giáo dục mầm non ngoài công lập.

[9] Thu, MD., Thang, TN., Binh, TH, Hong, TTP. (2023). The trends of policy research onto non-public preschool education - findings from scopus database. v. 14 n. 11 (2023): Revista de Gestão e Secretariado v.14, n.11, 2023 https://doi.org/10.7769/gesec.v14i11.3135

Articles in Issue