USING THE PROBLEM-POSING AND PROBLEM-SOLVING METHODS IN TEACHING THE SUBJECT OF HO CHI MINH THOUGHT

USING THE PROBLEM-POSING AND PROBLEM-SOLVING METHODS IN TEACHING THE SUBJECT OF HO CHI MINH THOUGHT

Vu Thi Minh Tam vuminhtam1983@gmail.com Academy of Policy and Development Nam An Khanh Urban Area, Hoai Duc, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the teaching process, to achieve the objectives of each lesson, the use of appropriate teaching methods plays a crucial role, helping the instructor meet the lesson’s goals and engage students. The problem-posing and problem-solving teaching method is one of the active teaching methods that aligns with the new educational approach of “student-centered learning”, helping students develop intellect, skills, and creativity. However, the application of this teaching method in the subject of Ho Chi Minh Thought still faces many limitations. This article proposes several ideas for applying the problem-posing and problem-solving method in teaching Ho Chi Minh Thought to educate revolutionary ideals in students.
Keywords: 
Problem-posing and problem-solving method
revolutionary ideal education
Ho Chi Minh Thought
student.
Refers: 

[1] Ban Bí thư. (2018). Chỉ thị của Ban Bí thư về tiếp tục đổi mới, nâng cao chất lượng, hiệu quả học tập, nghiên cứu, vận dụng và phát triển chủ nghĩa Mác - Lênin, tư tưởng Hồ Chí Minh trong tình hình mới (Chỉ thị số 23). Retrieved from https://tulieuvankien. dangcongsan.vn/Uploads/2022/3/5/15/CT-23-TW. pdf.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Quyết định Phê duyệt chương trình, giáo trình sử dụng chung các môn lí luận chính trị đối với đào tạo trình độ đại học các ngành không chuyên về lý luận chính trị (Quyết định số 4890). Retrieved from https://moet.gov.vn/content/ vanban/Lists/VBDH/Attachments/2729/1%20Q% C4%90%204890.pdf.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Giáo trình Tư tưởng Hồ Chí Minh. NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.

[4] Đảng Cộng sản Việt Nam. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII, tập 1. NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.

[5] Huỳnh Văn Sơn, Nguyễn Kim Hồng & Nguyễn Thị Diễm My. (2017). Phương pháp dạy học phát triển năng lực học sinh phổ thông. NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[6] Lecnen. I. Ia. (1976). Dạy học nêu vấn đề. NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Nguyễn Văn Đệ, Nguyễn Thanh Hưng & Hoàng Thị Minh Phương. (2016). Giáo trình Lí luận dạy học đại học trong khoa học giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.

[8] Nguyễn Thị Hường, Phạm Minh Hùng,… & Nguyễn Trung Kiền. (2022). Giáo trình Giáo dục học. NXB Đại học Vinh.

[9] Phạm Viết Vượng. (2017). Giáo dục học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[10] Phùng Văn Bộ, Nguyễn Như Hải, … & Hoàng Ngọc Mai. (2001). Một số vấn đề về phương pháp giảng dạy và nghiên cứu triết học. NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue