APPROACH TO MANAGING AN EDUCATIONAL ACTIVITY

APPROACH TO MANAGING AN EDUCATIONAL ACTIVITY

Le Khanh Tuan lktuan@sgu.edu.vn Saigon University 273 An Duong Vuong, Ward 2, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Managing educational activities is a crucial factor in helping an educational organization achieve its goals. Choosing the right management approach is decisive for the success of educational managers. This paper aims to clarify the various approaches to managing an educational activity, both within a specific educational institution and in educational organizations in general. It reviews and synthesizes relevant scientific research to explain some common methods of presenting and managing educational activities. Through this, the paper recommends a framework for scientific reports on educational activities and their management, while addressing and clarifying some common misunderstandings. It is hoped that students, researchers specializing in educational management, and educational managers will find these insights useful and applicable.
Keywords: 
management
activity
Education
Approach
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2000). Giải thích thuật ngữ Tâm lí - Giáo dục học. Sách xuất bản với sự phối hợp của Dự án Việt Bỉ

[2] Bush, T. (2020). Theories of Educational Leadership and Management [Lí thuyết về Lãnh đạo và Quản lí Giáo dục]. Publisher: SAGE Publications Ltd., Edition5, Publication Date: July 29, 2020

[3] Chính phủ. (23/3/2021). Nghị định quy định việc quản lí trong cơ sở giáo dục mầm non và cơ sở giáo dục phổ thông công lập. Nghị định số 24/2021/NĐ-CP. https:// datafiles.chinhphu.vn/cpp/files/vbpq/2021/03/24. signed_01.pdf

[4] Guilford, J., P. (1967). The Nature of Human Intelligence [Bản chất của trí thông minh con người]. New York: McGraw-Hill.

[5] Hà Thị Đức. (2009). Giáo trình Giáo dục học đại cương. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[6] Học viện quản lí (PACE). (2024). Khái niệm leader và leadership, những yếu tố mà leader cần có. https:// www.pace.edu.vn/tin-kho-tri-thuc/leader-la-gi (truy cập ngày 04/02/2024)

[7] Lloyd, R. & Aho, W. (2020). The Four Functions of Management - An essential guide to Management Principles [Bốn chức năng của quản lí - Hướng dẫn cần thiết về các nguyên tắc quản lí]. DOI: 10.58809/ CNFS7851; Available at: https://scholars.fhsu.edu/ management_oer/1

[8] Lê Khánh Tuấn. (2024). Chính sách phát triển giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam

[9] Nguyễn Văn Hộ. (2002). Lí luận dạy học. NXB Giáo dục, Hà Nội.

[10] Thủ tướng Chính phủ. (23/9/1998). Chỉ thị 32/1998/CTTTg về công tác quy hoạch tổng thể phát triển kinh tế - xã hội, Hà Nội. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/ Bo-may-hanh-chinh/Chi-thi-32-1998-CT-TTg-congtac-quy-hoach-tong-the-phat-trien-kinh-te-xa-hoi-thoiky-den-2010-12292.aspx (truy cập ngày 10/

[11] Viện Đào tạo và tư vấn quốc tế (FMIT). (2024). Leader và leadership là gì? Tố chất, kĩ năng để làm leader giỏi. https://fmit.vn/tin-tuc/leader-va-leadership-la-gito-chat-ky-nang-de-lam-leader-gioi (truy cập ngày 04/02/2024)

Articles in Issue