[1] A. E. Kazdin. (2008). Parent management training: Treatment for oppositional, aggressive, and antisocial behavior in children and adolescents. Oxford University Press
[2] A. Thapar et al., Eds. (2017). Rutter’s child and adolescent psychiatry, John Wiley & Sons
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Thông tư số 31/2017/TTBGDĐT Hướng dẫn thực hiện công tác tư vấn tâm lí cho học sinh trong trường phổ thông
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2022). Quyết định số 2138/QĐBGDĐT ban hành Kế hoạch giáo dục sức khỏe tâm thần cho trẻ em, học sinh giai đoạn 2022 – 2025
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Thông tư 18/2023/TTBGDĐT về Hướng dẫn xây dựng trường học an toàn, phòng chống tai nạn, thương tích trong cơ sở giáo dục phổ thông, cơ sở giáo dục thường xuyên.
[6] C. Kieling et al. (2011). Global Mental Health 2 Child and adolescent mental health worldwide: evidence for action. The Lancet, vol. 378, pp. 1515- 1526, doi: 10.1016/S0140-6736(11)60827-1
[7] D. Roy et al. (2020). Study of knowledge, attitude, anxiety & perceived mental healthcare need in Indian population during COVID-19 pandemic, Asian J. Psychiatry, doi: 10.1016/j.ajp.2020.102083
[8] Đ. H. Minh, W. Bahr, and N. C. Minh. (2013). Sức khỏe tâm thần trẻ em Việt Nam: Thực trạng và các yếu tố nguy cơ. Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội
[9] E. Yamamura and Y. Tsustsui. (2021). School closures and mental health during the COVID-19 pandemic in Japan. J. Population Economics, vol. 34, no. 4, pp. 1261-1298
[10] G. Schulte-Korne. (2016). Mental Health Problems in a School Setting in Children and Adolescents. Deutsches Arztebl. Int., vol. 113, pp. 183-190, doi: 10.3238/arztebl.2016.0183
[11] H. C. Nguyen et al. (2020). People with suspected COVID-19 symptoms were more likely depressed and had lower health-related quality of life: The potential benefit of health literacy. J. Clin. Med., vol. 9, no. 965
[12] J. Lamerichs, S. J. Danby, A. Bateman, and S. Ekberg, Eds. (2019). Children and Mental Health Talk: Perspectives on Social Competence. Springer Nature
[13] J. Gunawan, S. Juthamanee, and Y. Aungsuroch. (2020). Current Mental Health Issues in the Era of COVID-19, Asian J. Psychiatry, doi: 10.1016/j.ajp.2020.102103
[14] K. H. Rubin, W. M. Bukowski, and B. Laursen, Eds. (2011). Handbook of peer interactions, relationships, and groups, Guilford Press
[15] L. Murray, S. Dorsey, and E. Lewandowski. (2014). Global Dissemination and Implementation of Child Evidence-Based Practices in Low Resources Countries. in Dissemination and Implementation of Evidence-Based Practices in Child and Adolescent Mental Health, R. Beidas and P. Kendall, Eds., Oxford University Press
[16] M. Fazel, V. Patel, S. Thomas, and W. Tol. (2014). Mental health interventions in schools in low income and middle-income countries. The Lancet Psychiatry, vol. 1, no. 5, pp. 388-398, doi: 10.1016/ S2215-0366(14)70357-8
[17] N. Sakib et al. (2020). Psychometric validation of the Bangla Fear of COVID-19 Scale: Confirmatory factor analysis and Rasch analysis. Int. J. Ment. Health Addict
[18] S. C. Akhter-Khan and K. M. Wai. (2020). Can COVID-19 move Myanmar in the right direction? Perspectives on older people, mental health, and local organizations. Am. J. Geriatr. Psychiatry
[19] UNICEF. (2021). Sức khỏe tâm thần và tâm lí xã hội của trẻ em và thanh thiếu niên tại một số tỉnh và thành phố ở Việt Nam, [Online]. Available: https://www.unicef. org/vietnam/vi/reports
[20] Viện Đo lường và Đánh giá Y tế. Trao đổi Dữ liệu Y tế Toàn cầu (GHDx), truy cập ngày 14 tháng 5 năm 2022. [Online]. Available: https://vizhub. healthdata.org/gbd-results/
[21] WHO. (2019). Child and Adolescent Mental Health, truy cập ngày 13 tháng 7, 2019. [Online]. Available: https://www.who.int/mental_health/maternalchild/child_adolescent/en/
[22] WHO. (2022). Mental health in Viet Nam, truy cập ngày 27 tháng 9, 2022. [Online]. Available: https://www. who.int/vietnam/health-topics/mental-health.
[23] World Health Organization. (2001). The World Health Report 2001: Mental health: new understanding, new hope