[1] AnisaWijayanti et al. (2017). The implementation of core model to improve students’ mathematical problem solving ability in secondary school, Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), volume 57
[2] Blum W. and Niss M. (1991). Applied mathematical problem solving, modelling, applications, and links to other subjects? State, trends and issues in mathematics instruction. Educ Stud Math, 22(1), 37–68.
[3] Bình H.H. (2015). Năng lực và đánh giá theo năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.
[6] Đỗ Đức Thái - Đỗ Tiến Đạt. (2017). Xác định năng lực Toán học trong Chương trình Giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam
[7] Goos M., Galbraith P., and Renshaw P. (2018). A Money Problem: A Source of Insight into Problem Solving Action.
[8] Griffin P. and Care E. (2015). Assessment and Teaching of 21st Century Skills: Methods and Approach. Springer Netherlands, Dordrecht.
[9] Hayatul Husna. (2023). Application of the PBL (Problem Based Learning) Model in the Constructivist Theory Approach to Improve. Seminar nasional hasil riset dan pengabdian.
[10] Hoàng Phê. (2004). Từ điển Tiếng Việt. Viện Ngôn ngữ học
[11] Kenedi A.K. et al. (2019). Mathematical connection of elementary school students to solve mathematical problems. J Math Educ, 10(1), 69–80.
[12] Kuzle A. (2013). Patterns of Metacognitive Behavior During Mathematics Problem-Solving in a Dynamic Geometry Environment. INT ELECT J MATH ED, 8(1), 20–40
[13] Lê Ngọc Sơn. (2020). Một số vấn đề về lí luận và thực hành dạy học môn Toán. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội
[14] Lê Thúy Thu. (2016). Vận dụng các phương pháp dạy học trong dạy học các bài toán có lời văn lớp 5. Luận văn Thạc sĩ Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Đồng Tháp
[15] Mayer R. (1998). Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of problem solving. Instructional Science 26: 49–63, 1998
[16] National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics
[17] Nesher P., Hershkovitz S., and Novotna J. (2003). Situation model, text base and what else? Factors affecting problem solving. Educational Studies in Mathematics 52: 151–176
[18] Nguyễn Minh Quân. (4/2016). Dạy học tiếng Việt ở tiểu học theo định hướng phát triển năng lực. Tạp chí Dạy và Học ngày nay
[19] Nguyễn Phú Lộc et al. (2016). The Investigation of The Problem-solving Capacity of Primary School Students: A Case Study. 2
[20] OECD. (2017). PISA 2015 Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematic, Financial Literacy and Collaborative Problem Solving
[21] Osakwe I.J. et al. (2022). Multiple solution tasks: an approach for enhancing secondary school students’ mathematical creativity. Multicultural Education
[22] Polya, G., (1973). How to Solve It (2nd ed). Princeton: Princeton University Press.
[23] Simamora R.E., Saragih S., and Hasratuddin H. (2018). Improving Students’ Mathematical Problem Solving Ability and Self-Efficacy through Guided Discovery Learning in Local Culture Context. Int Elect J Math Ed, 14(1)
[24] Soancatl V. (2010). Leading Students to Solve Mathọc sinh Problems Using Question-led Learning, Aarhus University, Copenhagen
[25] Zuckerman H.S. and Polya G. (1966). Mathematical Discovery, On Understanding, Learning, and Teaching Problem Solving. The American Mathematical Monthly, 73(3), 323.